loading...
ایران سرزمین گنج های گمشده
آخرین ارسال های انجمن
علی بازدید : 2101 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (1)

 

4 قدم روبری نشانه را نگاه کن

دفینه نزدیک است . نشانه دیگری شبیه این پیدا کن

به سمت جنوب حرکت کن

 

دفینه کیلیسا . دره نزدیک نشانه را کاوش کنید

دفینه طلا در نزدیکی نشانه است . به جهت ساق بلند حرکت کن

فاصله بین 3 درخت را با دقت بررسی کن

 

زاویه ها را اندازه گیری کنید. در جهت زاویه متفاوت 4 قدم برو

دقت کنید. خطر موجود هست

دقت کنید. خطر موجود هست

 

50 الی 100 قدم به چپ برو .  و این فاصله را بررسی کن

 2 قدم برو به روبرو

نشانه خانواده

 

علی بازدید : 520 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (1)

 

نشانه تیر و کمان

كمان :جهتي را كه تير از كمان پرتاب مي شود و جاهايي كه غير طبيعي بنظر ميرسد را بررسي نمائيد. كمان تنها مي تواند باشد و يا تيروكمان يكجا هم مي تواند باشد كه معنيش همان است . علامت آخر نيست . در دو جهت مختلف تير بودن يا نبون درخت خيلي قديمي را پيشنهاد مي كنيم كه كنترل كنيد. ما فكر مي كنيم كه براي تعيين نقطه از درختان قديمي استفاده شده است

نشانه تیر و کمان

علی بازدید : 203 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (0)

کلات نادری در شمال شرقی ایران قرار دارد و از شهرستان های خراسان رضوی است. شهرستان کلات نادری، 180 کیلومتر با جمهوری ترکمنستان مرز مشترک دارد.

 

 

http://img57.resimup.net/di/FLMF.jpg

 

 

كتيبه کلات به دستور نادر شاه نوشته شده است و شعر تركي از “گلبن افشار” در ثنای نادر پسر شمشير می باشد.

 

 

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/katibe2_1.jpg

 

 

 

برج ارغوانشاه از کف رودخانه حدود 40 متر ارتفاع دارد و زمانی ورود و خروج به قلعه طبیعی کلات از این برج کنترل می شد.

علی بازدید : 168 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (0)

این محوطه شامل ۲۸۰ سنگ افراشته باستانی است که دیرینگی آن‌ها بیش از ۶ هزار سال پیش میلاد برآورد می‌شود و قدمت این مناطق به دوران اواخر مفرغ و دوره نوسنگی و مس سنگی و نیز اوایل آهن مربوط است.

این سنگ‌افراشته‌ها با ارتفاع متفاوت ‪ ۷۰‬تا ‪ ۳۶۰‬سانتی متری که اکثرا منقوش به اشکال انسان هستند. طرح انسان‌های حک شده بر روی سنگ‌ها به شکل افرادی دست به سینه و معمولا بدون دهان است و تاکنون فقط هفت قطعه این نوع سنگ – افراشته‌ها در منطقه حکاری کردستان ترکیه و یک قطعه هم در قپوزستان آذربایجان یافت شده‌است.

وسعت محوطه شهریری ۴۰۰ هکتار است و در ۶۰ کیلومتری غرب اردبیل، ۲۵ کیلومتری شرقی مشکین‌شهر، یک کیلومتری شمال روستای پیرازمیان و در کنار رودخانه قره سو واقع شده‌است.

محوطه شهریری از سه قسمت معبد، قوشاتپه و قله تشکیل شده‌است و سنگ‌افراشته‌های این محل با فرسایش و تخریب زیادی روبه‌رو هستند و در فروردین ۱۳۹۰ گردباد باعث ویرانی بخشی از این محوطه شد.

محوطه باستانی «شهریری» در سال ۱۳۸۱ از سوی میراث فرهنگی استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. از زمان پیدا شدن این محوطه تاکنون، هشتاد درصد آثار آن از میان رفته‌است.

شهریئری مشگین شهر

شهریئری مشگین شهر

علی بازدید : 947 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (0)

نشانه های دفینه

به جهت شرق برو

نشانه های دفینه

به جهت راست برو

نشانه های دفینه

اطراف نشانه را بررسی کن

 

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/193.jpg

اگر ساق های پیکان مساوی باشد به سمت عقب و تا محدوده 70 متر را بررسی کنید

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/258.jpg

جایی که نقطه هست و به سمت پایین صخره را بررسی نمایید دفینه پایین است

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/303.jpg

بازگشت در تقاطع اول

 

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/302.jpg

در جهت آب روان حرکت کن

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/301.jpg

در جهت مخالف حرکت کن

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/300.jpg

دفینه دور است

 

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/305.jpg

تله موجود هست

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/299.jpg

دفینه در دو قسمت و در دو جای مختلف مخفی شده است

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/260.jpg

در جهت پیکان ها قبر دو طبقه موجود است

 

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/307.jpg

دفینه مربوط به کلیسا و یا ارزش های مربوط به کلیسا

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/306.jpg

قبر سردار

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/304.jpg

نوک پیکان را تعقیب کن

 

علی بازدید : 224 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (0)

نشانه T در دفینه یابی


نشانه T یک نشانه جهت دهنده است .بعضی مواقع این نشانه مثل نشانه صلیب تفسیر شده است . وقتی که یک نشانه T را پیدا کردید اولین نقطه ای که باید توجه کنید جهت ساق بلند T هست.

منبع دیگر:  خط افقی T با روی زمین تمثیل جدا کننده مرز “جهان چهار بعدی”  است.  و ساقی که به طرف پایین است در سمبولیسم به معانی ستون است و تمثیل کننده هر نوع تماس و ارتباط دو طرفه در دو جهان است . در اصل مطلبی را که میخواهم به شما بگویم آن است که باید به ارتفاعات زیاد و کم منطقه توجه کنیم.  حالتT خیلی مهم است ، حالت آن جهتی که باید بروید را نشان می دهد

علی بازدید : 236 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (0)

 

سنگ محراب چیست؟

سنگ محراب ، منطقه عبادت است ، در دوران باستان بخاطر اعتقادات اساطیری ، انسانها در روزهای مشخصی از سال بخاطر شانس و خوشبختی به خدایان خود دعا می کردند ، محل عبادتی  برای تقدیم قربان به خدایان بوده است

به دفینه و قبرهای دوران باستان هیچ گونه ارتباطی ندارد

باید از تخریب آن به شدت اجتناب کنید

 سنگ محراب

محراب

محراب

علی بازدید : 147 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (0)

از آنجا که انسانها بیشتر از مصرف خودشان تولید داشته اند تجارت شروع شده است. در ابتدا تجارت در داخل کشور و بعد به مرور زمان خارج از کشور و به مکانهای بسیار فراتر از مرزهای کشورها رسیده است. مثل همین دوران خودمان ، در دوران باستان مردم نیازهای خود را از طریق صادرات و واردات تامین می کردند

در دوران باستان تجارت به دو روش زیر انجام می شد

1- راه دریایی : با تکنولوژی آن زمان کشتی سازی انجام می شد . اگر به تکنولوژی کشتی سازی آن زمان توجه کنیم تجارت از این راه با خطرات جدی و زیادی مواجه بود. کشتی هایی که در طول سفر غرق شده اند باعث تحقیقات باستانشناسی و دفینه یابی شده است

2- راه خشکی : تجارتی بود که با استفاده از حیوانات چهارپا انجام می شد(تجارت کاروان) همانطور که میدانید جاده ابریشم از کشور ما عبور کرده است ، این برای حمل ثروت شاه راه اصلی بوده و باعث ثروتمند شدن مناطق عبور راه شده بود. در فواصل مختلفی که کاروان می توانست در طول روز طی کند امکانات اجتماعی  و کاروانسراهایی درست شده بود

آثار بجا مانده از کشتی غرق شده

جاده ستون اصلی تجارت است ، از هر منطقه ای که جاده عبور کرده آن منطقه ثروتمند شده ، هر چقدر که انسانها امکان این را داشته باشند که بتوانند محصولات خود را راحت تر و سریع تر حمل کنند . بیشتر رشد کرده و ثرتمند خواهند شد و همچنین  به غنی سازی فرهنگی و فعالیت اجتماعی محلی در طول معاملات کمک خواهد کرد

کاوش در منطقه جغرافیایی و رابطه آن با راه تجارت را باید بررسی کنیم ، اگر به راه تجارت به راحتی وصل بشود آن موقع منظقه ای را که کاوش می کنیم درست است. اکنون میتوانید تحقیق و کاوش خود را شروع کنید و مطمئن باشید که در نتیجه کاوش دست خالی برنخواهید گشت

فقرا نه دارایی و نه مقبره ای دارند ، ثروتمندان هم مقبره و هم دارایی دارند . کسانی صاحب دارایی و ثروت خواهند شد که از طریق تجارت پول خوبی را بدست خواهند آورد

جاده ابریشم

علی بازدید : 557 چهارشنبه 13 شهریور 1392 نظرات (1)

اين شاقولي رو كه براتون گذاشتم بدنه اش از چوب ساخته ميشه ولي يك عكس ديگه هم گذاشتم كه بدنه اش از فلز برنج ساخته شده وطول بند اون 56 سانتيمتره البته قبلا جايي خونده بودم در دوران باستان درعلم شاقول براي نقره از 56 سانتيمتر وبراي طلا از 63سانتيمتر استفاده ميكردنند

http://irantreasure.blog.com/wp-content/blogs.dir/00/07/40/98/7409892/files/shaqul/102.jpg

http://irantreasure.blog.com/wp-content/blogs.dir/00/07/40/98/7409892/files/shaqul/2.jpg

http://irantreasure.blog.com/wp-content/blogs.dir/00/07/40/98/7409892/files/shaqul/3.jpg

http://irantreasure.blog.com/wp-content/blogs.dir/00/07/40/98/7409892/files/shaqul/4.jpg

حرکت شاقول به این صورته که موقع برخورد به جنس خودشو به طرف جنس میکشونه و برروی هدف حالت دورانی پیدا میکنه وبقیه چیزها رو که از کدوم طرف وبه چه شکلی میچرخه خود طرف باید آزمایش و تست کنه که همه چیز دستش بیاد و در شاقول بیشتر از جیوه نقره ای استفاده میشه که اگه از جیوه قرمز یا سبز استفاده کنید خیلی بهتر کار می کنه مسلما چوب کاره همون برنج و انجام میده واینکه شاقول کاری به متراژ نداره چون یون ازاد شده از جنس که روی سطح زمینه میگیره و یک نکته مهم دیگه اینه که باید شاقول توی دست ثابت باشه و دست لرزش نداشته باشه

http://irantreasure.blog.com/wp-content/blogs.dir/00/07/40/98/7409892/files/shaqul/shakul.jpg

علی بازدید : 310 سه شنبه 12 شهریور 1392 نظرات (0)

 
مکتب تبریز- بغداد و یا مکتب جلایری از مکاتب زمینه ساز برای ظهور مکتب بزرگ هرات است.

 

مکتب جلایری

مکتب نگارگری بغداد در دوران حکومت آل جلایر به مکتب نگارگری جلایری مشهور است. این مکتب که وامدار   تمام رهاوردهای مکتب بغداد سده 6 و مکتب تبریز اول دوران ایلخانی است، مکتب تبریز- بغداد نیز نامیده می   شود.

در دوران جلایری تحول دیگری نیز رخ داد و آن ابداع خط نستعلیق توسط میرعلی تبریزی بود و از آن به بعد برای  متون کتب ادبی فارسی نظیر شاهنامه و خمسه و... از این خط        زیبای فارسی بهره گرفته شد.

از تحولات دیگر این دوران می توان به استفاده از تشعیر در حاشیه کتب خطی برای زیباسازی زمینه اشاره کرد  که هرچند متاثر از هنر چینی بود ولی در دوران های بعدی چهارچوبی ایرانی به خود گرفت . نمونه های تشعیر   این دوران می توان به تشعیرهای بکار رفته در حاشیه دیوان سلطان احمد جلایر اشاره کرد.

اگر مکتب شیراز سده 8 بیشتر یه موضوعات رزمی و دلاوری به تاثیر از هنر ساسانی می پرداخت و یا مکتب تبریز اول به تاثیر از واقعگرایی چینی، موضوعاتی واقعی و تاریخی را مد نظر قرار داد، مکتب دوران آل جلایر به  موضوعات تغزلی و عرفانی و عاشقانه توجه ویژه نمود . این دست کتب مانند دیوان جواجوی کرمانی و خمسه نظامی در این مکتب تهیه و طبع شد.

هنرمندانی چون احمد موسی که در مکتب تبریز رشد یافته بودند با تربیت شاگردانی چون شمس الدین میراث هنری خود را منتقل کردند و قوام و ثمر این میراث در همامیزی با هنر ایران( ادبیات) و بغداد(کتابت) به ظهور هنرمند بزرگی چون جنید بغدادی ( جنید سلطانی) منجر شد.

افرادی مانند شیخ اویس و فرزندش سلطان احمد به حمایت از هنرمندانی این چنین همت گذاشتند و اولین قدمهای برای زمینه سازی درظهور یک مکتبی کاملا ایرانی مانند مکتب هرات در همین دوره برداشته شد.

از تحولات دیگر این دوران می توان به استفاده از تشعیر در حاشیه کتب خطی برای زیباسازی زمینه اشاره کرد که هرچند متاثر از هنر چینی بود ولی در دوران های بعدی چهارچوبی ایرانی به خود گرفت

آل جلایر از سلسله های محلی ایران بودن که از سال 740 تا 813هـ. در عراق و آذربایجان حکومت می کردند. تبار آنها به مغولان می رسید و پس از فروپاشی ایلخانان در سال 736هـ. از برای کسب قدرت به پا خاستند و شیخ حسن بزرگ جلایری توانست پس از درگیری های طولانی با آل چوبان بر بخشی از غرب ایران استیلا یابد. پس از شیخ حسن بزرگ فرزند او شیخ اویس به حکومت رسید و قلمرو خود را تا تبریز گسترش داد. پس از او نیز پسرش بزرگش سلطان حسین به سلطنت رسید که در نهایت توسط برادرش سلطان احمد کشته شد. دوران حکومت سلطان احمد مصادف با برآمدن تیمور از شرق ایران بود. وی چندین بار به مبارزه با تیمور پرداخت و در نهایت به دست رقیب خود قرایوسف قراقویونلو به سال 813هـ. به قتل رسید و بدین ترتیب دفتر حکومت آل جلایر بسته شد.

به دلیل آنکه هم شیخ حسن بزرگ و هم فرزندانش افرادی هنر دوست و هنرپرور بودن و خود علاوه بر خطاطی در نقاشی نیز دستی داشتد، هنر کتابت در دوران ایشان دارای تحولات خاصی شد.

مکتب جلایری

خصوصیات

 در مکتب جلایری، دیگر اثری از واقعگرایی مکتب تبریز اول نیست. شاید به دلیل روحیه هنری حاکمان جلایری، موضوعات عاشقانه و عارفانه و تغزلی در این دوران موضوع کتب خطی و به تبع آن نگارگری قرار می  گیرد.علاقه به نمایش طبیعت شاعرانه ادب فارسی و تصویرسازی از جهان خیالی و فضای بیکران، هماهنگی میان پیکره و منظره، تفکیک سازی فضا، بکارگیری طیف وسیع رنگی از دیگر خصوصیات این مکتب است.

 در مکتب جلایری بر خلاف مکاتب پیشین ، پیکره ها نه در پلان جلو بلکه در پلانهایی عقب تر ترسیم شده اند  و     به همین دلیل کوچکتر اند و دست نقاش برای پرداختن به طبیعتی پر از عناصر ریز و تزئینی و ظریف باز  است.   در نگاره های بجای مانده از دوران جلایری منظره و طبیعت مانند یک فرش پر نقش و نگار با ظرافت تمام تصویر شده است.

     از دیگر ویژگی های خاص مکتب تبریز- بغداد می توان به اختصاص یافتن یک برگ کامل برای نگاهر اشاره   کرد.   تا پیش از این همیشه نقاشی و متن نگارشی با هم تصویر میی شد ولی از این دوران به بعد برای نگاره ها ، صفحه ای جدا تعبیه شد و کادری نیز در داخل نگاره برای نوشتن نام اثر ( نام صحنه) در نظر گرفته شد که به عنوان یک سنت تا سالیان طولانی باقی ماند.

از ویژگی های منحصر به فرد دیگر آنکه برای اولین بار شاهد ظهور نقاشی هایی هستیم که هنرمند نگارگر آنها را امضا کرده است . جنید سلطانی (بغدادی) بزرگترین هنرمند این دوره است که برخی از آثارش را امضا نموده است . تا قبل و حتی بعد از این دوران (قرن 10هـ.) هیچگاه نگارگر اثرش را امضا نمی کرد و نمی کند.

مهمترین هنرمندان این مکتب عبارتند از جنید سلطانی و عبد الحی که هر دو از شاگران شمس الدین ، هنرمند مکتب تبریز اول بودند.

کتب

شاید مشهور ترین کتاب مکتب جلایری دیوان خواجوی کرمانی باشد که مثنوی عاشقانه همای و همایون بخشی از آن است. این نسخه که مربوط به سال 799هـ. است توسط جنید در 9صحنه تصویرگری شد و میر علی تبریزی آن را به خط نستعلیق نگارش کرد.

از دیگر کتب این دوران می توان موارد زیر را نام برد:

خمسه نظامی، عجایب المخلوقات قزوینی و کلیله و دمنه

علی بازدید : 1476 دوشنبه 11 شهریور 1392 نظرات (1)

یک نمونه بسیار خوب از ردپا که نشان می دهد در رابطه با قبر است. اول از همه گرچه ممکن است همه قبرها مثل این باشکوه نباشد از نشانه های جای پا راست معمولا بعنوان نشانه قبر استفاده شده است. قبر در جهت مخالف پای راست می باشد یعنی اگر پای راست باشد روی آن پای راست را می گذاریم و در جهت جایی که پای چپ گذاشته می شود را بررسی می کنیم. در تصویر زیر پای راست را حکاکی کردند وقتی که به سمت چپ پا نگاه می کنیم خیلی راحت نشانه های دیگری را هم می بینیم که نمادی از قبر می باشند. نشانه ها بصورت ردیفی در زیر همدیگر قرار کرفته اند و نشانشگر مجسمه های کوچک داخل مقبره است. همانطور که می بینید در سمت چپ نشانه پا یک مقبره باز شده است.
اصول اصلی ما این است که شما باید در جهت مخالف پا نگاه و آن جهت را بررسی کنید. این استاندارد تغییر نمی کند مگر در مواردی که نشانه های اضافه و جهت دهنده  دیگری در کنا پا باشد .

جای پا

نشانه های دفینه

جای پا

مقبره آرامگاه

علی بازدید : 11716 دوشنبه 11 شهریور 1392 نظرات (21)

سه عدد نشانه است که در اراضی و مناطق مختلف کشور با آنها روبرو می شویم و در زمینه گنج یابی مورد بحث ترین علائم هستند
این سه نشانه کدام ها هستند؟

حکاکی های گرد!!!
حکاکی های مربع !!!
حکاکی های مستطیل  !!!

در اراضی حکاکی هایی میتونیم پیدا کنیم که شبیه اینها باشند که خیلی از اینها نشانه قبر نیست.
برای اینکه بفهمیم کدام یک از این حکاکی ها درست می باشد در اراضی و  در جایی که تحقیقات می کنیم باید این سه عنصر وجود داشته باشد

1 -آب
2- زمین کشاورزی
3- منطقه مسکونی

هر سه عنصر باید ترکیب هم باشد. اگر یکی از این عناصر وجود نداشته باشد نشانه هایی که روی صخره ها حکاکی شده  مفهوم خاصی نخواهد داشت
و حالا در مورد ابعاد و اندازه ها صحبت می کنیم

اولین معیار کیفیت است ، باید حکاکی ها یکنواخت و با کیفیت باشد
عمق 5 – 10 سانت ، قطرش هم باید بین 10 – 30 سانت باشد
با گفتن اینکه مثلا عمق حکاکی فلان قدر یا قطرش فلان قدر پیدا کردن فاصله و عمق هدف به صورت دقیق غیر ممکن خواهد بود .  

حالا بعد از بررسی نمونه ها . نتیجه گیری می کنیم

قسمت داخل و دهانه باید صاف باشد
هدف از ساخت این نشانه ها تقدیم کردن چیزی برای مرده است… در باستانشناسی و نام علمی آن نیز ” نشانه گودال قبر” است ، ما نیز به این معرف گودال قبر می گوییم

نشانه گودال قبر ،حکاکی گرد روی صخرها
نشانه گودال قبر ،حکاکی مربع روی صخرها
نشانه گودال قبر ،حکاکی مستطیل روی صخره

نشانه حکاکی های گرد ، حکاکی مربع ، حکاکی مستطیل

 

نشانه حکاکی های گرد ، حکاکی مربع ، حکاکی مستطیل

نشانه حکاکی های گرد ، حکاکی مربع ، حکاکی مستطیل

نشانه حکاکی های گرد ، حکاکی مربع ، حکاکی مستطیل

 حالا سئوالی که می پرسید این است که فاصله حکاکی های (گرد ، مربع ، مستطیل) تا قبر چقدر است؟
جواب: بین نشانه ها تا قبر فاصله استاندارد وجود ندارد ، همانطور که در تصاویر نمونه هم مشاهده می کنید قبرهاخیلی نزدیک هستند… شاید از شنیدن جمله و مزخرفات افراد ناآگاه خسته شده اید !ذهنمان را از خرافات پاک می کنم. و جای آنها را با این اطلاعات پر می کنیم ، و از این به بعد کار گنج یابی را بصورت علمی وبا رهبری عقل و منطق انجام می دهیم

حالا به تصاویر نمونه پایین نگاه کنید و به استاندارد نبودن فاصله بین نشانه ها و قبر را ببینید و این را به معلومات خودمان اضافه کنیم

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

 

علی بازدید : 1546 یکشنبه 10 شهریور 1392 نظرات (3)


معمولا در گذشته از غارها به عنوان سر پناه استفاده می شد و  جایی امن به حساب می آمد که از گزند حیوانات و دشمنان در امان بود و حتی در مقابل حوادث طبیعی هم از استحکام بالایی برخودار بود و همین باعث میشد که نظر خیلی از پنهان کنندگان دفینه رو به خودش جلب کند و اکثرا پس از پنهان کردن دفینه در ورودی غار را پلمپ میکردند البته نوع دفینه گذاری در غارها با هم تفاوتهای زیادی دارد و احتمال اینکه درب پلمپ شده ای در داخل غار باشد هم هست.

شیوه های خاص برای پنهان کردن دفینه در داخل غارها

بعضی ها دم در ورودی غار ستونی را کار می گذاشتند و از ستون دو قدم به سمت داخل غار میرفتند و دفینه را در عمق حدودا  2.5 متری (دو گز) جاسازی میکردند .

و عده ای دیگر در خود غار تلی را درست میکردند و داخل تل دفینه را در عمق 3 متری جاسازی میکردند.

و سری دیگر به صورت چاهی در غار حفر میکردند و از کف چاه تونل میزدند به یک سمت دیگه و با گذاشتن یک تله فیزیکی آن را پنهان میکردند .
نکته: توجه داشته باشید که هر کجا که در مسیر راه و حفاری به تونل خصوصا دست ساز برخوردید، 100 در 100 باید انتظار تله را هم داشته باشید (خصوصا دفینه های دوره اسلامی و گنجینه های متعلق به دزدان و راهزنان، که نوع و تعداد دومی به مراتب سخت تر و بیشتر می باشد)

وعده ای دیگر در دیواره غار اتاقی مخفی درست میکردند و دفینه را در آن مدفون و در اتاق را پلمپ میکردند و گاهی نیز حتی در خود اون اتاق هم چیزی نمی گذاشتند و در دیواره و سه کنج دیواره به اصطلاح امروزی ، یک گاوصندوق مخفی تعبیه می کردند.

عده ای یک قبر در وسط غار و یک قبر هم در روبروی در ورودی غار دفن میکردند که دفینه را داخل قبری که تو غار بود مدفون میکردند البته یک سری اشیائ ساده را در داخل قبر میگذاشتند و  دفینه اصلی را در یک متر زیر قبر در زیر اشیایی فرعی زیر سنگی بزرگ پنهان میکردند .

البته در مواردی که غاری پیدا نمودید که دهنه آن بسته شده بود و ارتفاع دهانه بین 80 تا 120 سانت بود و شیبی هم به سمت داخل داشت و شما بباشد عد از چند متر توانستید کاملا بایستید اگر هنوز راه ادامه داشت و حداقل 30 متر طول آن بود، شما ابتدای ورودی یک مقبره مهم و بسیار کهن را یافته اید و اگر در انتهای راه به بن بست خوردید ، اگر در سمت راست دیوار غار چند تاقچه که جای گذاردن پی سوز و یا مشعل می باشد برخوردید، بنده با قدرت به شما می گویم که در داخل یکی از آنها یک کوزه سکه که خرج نگهبانان و یا مخارج دیگه بوده مخفی شده است. و سپس به انتهای غار دقت بکنید و با یک پتک پلاستیکی نیز می توانید دیواره رو چک نمایید تا محلی که پشت آن صدای کمی پوکی میدهد را بیابید . البته ساروج آن زیاد ضخیم نیست و به راحتی باز می شود ولی این تازه اول کاره !! چراکه پشت آن خاکی نرم و دون دون، یهو به بیرون میریزد و شما تازه باید خک خالی کنید تا راهی به سمت چپ بصورت راهرویی پر از خاک را بیابید و در داخل مسیر اجساد سربازانی را با تجهیزات هم خواهید دید و …

و اما اگر دهانه غار تنگ و بهمین صورت که در بالا اشاره کردم بود، با این تفاوت که غار بعد از چند متر مثل یک اتاقک تمام شد، شما باید به سقف و دیواره روبرو و کناری به دقت نگاه بیاندازید تا علائمی همچون نعل اسب یا ماه و ستاره و حتی عقرب و جوغان بیابید که تازه این اول کار است و دفینه آن بسیار سخت بدست می آید و متعلق به دوران اسلامی است که شک نکنید که حداقل 2000 سکه آنهم در سه خمره دارای سر باری می باشد و سر باری آن در نزدیکی یک سنگی که در انطرف دره (حدود 180 تا 200 متر فاصله دارد) قزار دارد. آن سنگ معمولا به اندازه یک پراید است که انگار روی صندوق عقب ایستاده و به دهانه غار نگاه می کند. در ضمن قبری تکی در آن محل نیز وجود دارد که معمولا فردی بلند مرتبه می باشد ولی در داخل قبر چیزی نیست.

نکه مهم: اگر غار کشف شده دهانه ای گشاد و طول آن کمتر از 30 متر بودولی کف آن خاکی نرم مانند آرد دون دون شده بود و تاقچه و … داشت ، ابتدا از غار خارج شده و بالای دهانه ورودی را بدقت بررسی کنید تا در میان سخره ها یک دهانه کوچک بیابیدکه داخل آن به اندازه یک اتاقک کوچک  جا داشته باشد. کف آنجا چاهی قرار دارد که پر خاک بسیار نرم است و نباید لابلای خاک استخوان یا کوزه شکسته و … بیابید و حدود 1/5 متر پایین تر باید یک کوزه سکه بیابید.و احتمالا از زیر آن توسط حفره ای بسیار باریک را دارد که هواکش محسوب می گشته است.


http://irantreasure.jigsy.com/files/images/gar22.jpg


مهم: اگر در غار فلش به سمت بالای غار بود دفینه در طاق غار به صورت پلمپ شده مخفی است .

مهم : در غارهایی که به صورت دو راهی هستند شما فقط هر چی جلوتر هم رفتید و باز تعداد راه ها زایادتر شد فقط به سمت راست برید اینجور غارها دارای دفینه ای بزرگ و در ورودی این غارها تنگ است که حتی باعث میشود در اول راه شما به صورت سینه خیز یا نشسته و بعد از 10 متر کم کم به صورت ایستاده بتوانید بروید  و دروسط راه این غار ها به یک جای گنبدی شکل هم برمیخورید که باید راه خود را ادامه بدید که بعد از آن به شیب تندی میخورید که باید پایین بروید و……..

علی بازدید : 1878 یکشنبه 10 شهریور 1392 نظرات (2)


Metal Detector یک برنامه بسیار جالب و کاربردی در زمینه شناسایی و تشخیص میدان مغناطیسی میباشد. شما با استفاده از این برنامه براحتی می توانید میدان مغناطیسی اطراف خودتان را با استفاده از سنسورهایی که در برنامه وجود دارد اندازه گیری کنید. کار کردن با این برنامه بسیار ساده است و کافیست که برنامه را روی گوشی خود نصب کرده و سپس اجرا کنید و بعد گوشی را به طرفین تکان دهید، میزان قدرت مغناطیسی روی صفحه نمایان می شود. همچنین این برنامه میتواند به عنوان یک فلزیاب رایگان و حرفه ای برای شما عمل کند و خیلی از نیازهای شما را برطرف کند.

این برنامه یک ابزار برای اندازه گیری مقدار میدان مغناطیسی با استفاده از سنسور مغناطیسی در تلفن همراه گنجانده شده است. سطح میدان مغناطیسی (EMF) در طبیعت موجود است در حدود۴۹μT , (۴۹۰mG ),1μT = 10mG می باشد. اگر هر گونه فلز در اطراف محیط وجود داشته باشد این مقدار افزایش می یابد. برای مقداردهی اولیه سنسورهای، تلفن خود را به سمت آسمان گرفته و آن را به ۸ جهت مختلف حرکت بدهید .

قابل اجرا بر روی آندروید 2.1 و بالاتر

دانلود درادامه مطلب

علی بازدید : 1178 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (0)

 

 

کوزه ایستاده

اگر شکل یک کوزه را به این طریق دیدید که روی سنگ حکاکی شده طول کوزه را اندازه بگیرید و برای هر سانتیمتر یک متر به طرف دسته کوزه بروید هدف در زیر زمین است

نشانه کوزه

اگر یک کوزه برعکس را روی یک سنگ دیدید هدف در زیر سنگ است

علی بازدید : 1021 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (0)

خط میخی

میخی به آن دسته از خطوط (دبیره‌ها) گفته می‌شود که نمادهایی شبیه میخ دارند. خطوط میخی متفاوتی وجود دارند که برای نوشتن زبانهای مختلفی به کار می‌روند. از گونه‌های مختلف خط میخی می‌توان به میخی سومری، اکدی، ایلامی، اوگاریتی و اورارتویی اشاره کرد و همچنین خط میخی هخامنشی که برای نوشتن فارسی باستانی بکار می‌رفته‌است. تمام خطوط میخی که تا کنون رمزگشایی شده‌اند از چپ به راست نوشته می‌شوند. این خط که برخی معتقدند مبنایی اندیشه‌ نگاشتی دارد، در همه کشورهای آسیای غربی بکار می‌رفته‌است. پژوهشگران، سومریان را ابداع کنندهٔ خط میخی می‌دانند.

خط میخی هخامنشی به احتمال زیاد توسط داریوش ایجاد شده‌است. این نوع خط میخی که متشکل از ۳۶ علامت است. آخرین نوع خط میخی‌است که ابداع شده‌است (در سدهٔ ششم پیش از میلاد). این خط برای نوشتن کتیبه‌های هخامنشی به کار رفته‌است. خط میخی هخامنشی خطی نیمه الفبایی نیمه هجایی است به علاوهٔ ۸ اندیشه‌نگاشت که برای لغات پر استفاده مثل شاه، کشور و اهورامزدا به کار می‌روند. این خط از ساده‌ترین خطوط میخی است. تنها خط میخی اوگاریتی است که از آن ساده تر است و صد در صد الفبایی است.


علی بازدید : 603 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (0)

 

کلید الفبای اورخون   

الفبای اورخون که توسط “گؤک تورک”ها (GökTürklәr)  یا “ترکان آسمانی” ایجاد شده است.

الفبای اورخون

    یک نمونه سنگ نبشته خط اورخون که در آسیای میانه پیدا شده

 

الفبای اورخون

 

کتیبه های ترکی 3000 ساله اهر ایران با الفبای اورخون


کتیبه ترکی اهر

این کتیبه ها در سال 1375 در اراضی بین اهر و مشگین شهر و در یک متری زیر زمین  پیدا شده است . این دو عکس نمونه هزاران لوحه سنگی که پیدا شده  است می باشد. در این محل اشیاهایی از طلا هم پیدا شده است . نوشته ها به احتمال زیاد خط خصوصی الفبای اورخون می باشد


کتیبه ترکی با الفبای اورخون اهر


این هم در سال 1374 در اطراف اهر پیدا شده ، لوحه طلا که روی آن با الفبای اورخون نوشته شده است

علی بازدید : 2271 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (0)

دانلود رایگان

نرم افزار رمزگشایی اعداد ابجد

(ابجد به کلمه)

http://turkoglu.arzublog.com/uploads/turkoglu/abjad.jpg

امروز به شما کاربران گرامی و دانش پژوهان ارجمند، یک نرم افزاری را هدیه می نماییم که در عین کوچکی قابلیت بسیار ارزشمندی را دارا می باشد. چرا که به کمک این برنامه می توانید كلمه هايي كه از یک عدد ابجد ساخته می شود را در کمترین زمان ممکن، پیدا کنید.
این برنامه به شما کمک می کند تا کمی آسانتر بتوانید، نسخه ها و اسناد و علائم و نشانه هایی که به نوعی با حروف ابجد کدگذاری و رمزگذاری شده اند را، کشف رمز نمایید و یک گام دیگر به هدفی که در پیش گرفته اید، نزدیکتر شوید.
امیدوارم ، این نرم افزار بتواند برای شما مثمر ثمر افتد.

دانلود در ادامه مطلب

علی بازدید : 434 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (0)

اکثرا آدمهایی که دنبال گنج و حفاری میرن آدمهای موفقی نیستن چون فاکتورهای مهم این کار را ندارند. ولی اگر کسی فاکتورهای کار را داشته باشد احتمال موفقیتش خیلی بیشتر می شود.

حفاری دفینه

حالا ببینیم چه زمینه هایی برای موفقیت باید فراهم باشه:

1-  اول اینکه آدمهای ورشکسته و گرفتار نمی تونند تو این کار موفق باشن ، شما وقتی میخواهی بری دنبال یک ثروت باد آوردۀ چند میلیاردی باید توان هزینه های کار را داشته باشی.

2-  دوم اینکه این کار عجله بر نمیداره و باید صبور بود ممکنه آدم انقدر خوش شانس باشه که همون بار اول به نتیجه برسه و ممکنه این کار سالها طول بکشه

3-    وسایل کارت باید همیشه آماده باشه.

4-    با کسانی باید این کار رو انجام بدی که چشم و دل سیر باشن که اگه یک روز نتیجه گرفتی سر از قبر در نیاری.

5-    میگن یک نفر برای حفاری کمه و دو نفر زیاد . خودت معنی کن که چقدر باید در انتخاب افراد دقت کنی

6-  یکی از مهمترین مسائل تو حفاری دونستن جاهای پر بار هست یا داشتن سند (نسخه) که کار کردن به واقعیت نزدیکتر باشه.

7-    داشتن یک دستگاه گنج یاب خوب که بتونه کارتو درست انجام بده.

خیلی ها هستن که میگن ما اینقدر میگیریم براتون دستگاه میزنیم ، همه دنبال پر کردن جیبشون هستن و کاری برای شما انجام نمی دن . اگه کسی دستگاهش کارائی داشته باشه یک بار برای خودش کار میکنه و این کار رو میبوسه و میزاره کنار. پس مطمئن باشید اینها یک مشت کلاه بردار و شیادن مگر اینکه قبلش دستگاه رو تست کنید و از کارائی اون مطمئن شوید.

در ضمن افرادی موفق هستن که بتونند یک دستگاه خوب برای خودشون تهیه کنند (بخرن) و تا انتهای کار دستگاه بالای سر کارشون باشه. چون گاهی اوقات افراد با نیم متر پس یا پیش از رسیدن به هدف باز میمونن.

اگه کسی خواست ، نسبت به سرمایه گذاریش بهش پیشنهاد میده دنبال چی بگرده.

8-  داشتن یک شغل خوب ، چون این کار اگه بخواد کار اصلی شما باشه وای بحالتون. شما باید مشغول به کار باشی و به حفاری به عنوان یک تفریح یا کار دوم نگاه کنید. فقط این جور هست که اگه موفق نشدید یا زمان موفقیت طولانی شد مایوس نمیشید و ادامه میدید و چون مشکلات وارد زندگیتون نمیشه درصد موفقیتتون بالا میره.

۹- مهمترین مورد که موفقیت انسان را بالا میبره داشتن یک استاد اهل فن و خبره است. اگر بدون یک استاد به بیایان بروید احتمال موفقیت خیلی پائین است. باید از تجربه حفاران قدیمی استفاده کرد چون هر چه باشد آنها بیشتر از شما در بیابان بوده اند.

استاد باید بینشی فراتر از دیگران داشته باشد. یعنی:

1-    باید آثار شناس باشد و هر آثاری را که در بیابان یا کوهستان یا هر جائی میبیند معنای آن را بداند.

2-    خاک ها را لایه به لایه بشناسد.

3-    به غارها تسلط کامل داشته باشد.

4-    خطرات کار را بداند.

5-    تله ها را بشناسد و طرز از کار انداختن آنها را بلد باشد.

اینها شرایط یک استاد هست که برای یاد گیری هر کدام وقت فراوان صرف شده است و هیچ وقت چنین استادی را نباید رها کرد و می توان از این استاد استفاده برد و درسها آموخت و به نتیجه رسید.

 

10- داشتن یک بلد خوب و مورد اعتماد در منطقه ای که می خواهید حفاری کنید

اینها فاکتورهای مهم موفقیت در حفاری هست که اگه نداشتید دنبالش نرید که فقط چند تا کفش آهنی پاره میکنی و از زندگی اصلی خودت می افتی و هیچ نتیجه ای هم نمیگیری.

علی بازدید : 511 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (0)

آب در دفینه یابی

آب ماده ای بدون مزه و بدون بو است که برای تمام شکل های حیات لازم است .آب برای زندگی انسانها از اهمیت بالایی برخوردار است . به همین خصوص جایی که آب هست زندگی و جایی که زندگی هست فرهنگ و مدنیت هم خواهد بود . فرهنگ ها ومدنیت هایی که با بودن آب تشکیل می شوند از خود آثارهایی بجا خواهند گذاشت .همین آثارهای بجا مانده  به ما درباره چگونگی زندگی انسانها در آن دوران اطلاعات خواهد داد

مصالحی که برای ساخت یک بنا استفاده می شود حدود 2 – 3 برابر مصالح  برای ساخت آن بنا از آب استفاده می شود. در دوران باستان امکان حمل  خاک ، سنگ ، خشت و سایر مصالح به دوردست ها ممکن بود ولی حمل آب به این راحتی ها نبود به همین دلیل شهرک سازی ، سازه های مختلف ، کشاورزی و دامداری در مجاورت منابع آب قرار می گرفت

دفینه – گنج و یا بررسی های باستانشناسی سطح  بر اساس منابع آب ساخته شده باشد . چون آب وجود دارد ، جایی که آب هست زندگی و جایی که زندگی هست فرهنگ و مدنیت هم خواهد بود . جایی که مدنیت هست از آنها آثارهایی بجا خواهد ماند و از آثارها میتوانیم اطلاعات در مورد انسانها و رفتارهای اجتماعی و اقتصادی مردم بدست بیاوریم
مسئله مهم که مربوط به دفینه یابی می شود ، اشیاء مختلف استفاده شده و بجا مانده از آن دوران است

اگر آب نباشد ممکن نیست اولین استفاده شان آب بوده و یا  آثاری بجا مانده از منبع آب باید باشد ، در غیر این صورت آدرس اشتباه است و در جای اشتباهی توقف کرده ایم!

منبع : ایران سرزمین گنج های گمشده

علی بازدید : 391 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (1)

عوامل شناخت طلا عبارت است از: سنگ محک و تیزآب (اسید)، که هر کدام را به طور جداگانه بررسی می نماییم.
سنگ محک:
سنگی است سیاه رنگ از جنس سیلیسیوم و کوارتز و در شکلهای مختلف در بازار وجود دارد و در هنگام استفاده باید دمای آن حدوداً به اندازه دمای بدن باشد، یعنی 37 درجة.س باشد.
تیزآب:
در بعضی از کتابها تیزآب سلطانی همان اسید نیتریک خالص می باشد که توسط محمد زکریای رازی کشف شده است. این اسید را در اصطلاح عامیانه بنام جوهر شوره می شناسند و فرمول آن (HNO3) می باشد.
اگر در مقدار (30CC) این اسید مقدار (0.5CC) اسیدکلریدریک (HCL) و اسم عامیانه جوهر نمک اضافه میگردد، عیار تیزآب بالاتر خواهد رفت بطوریکه تیز آب سلطانی برای اعیار=17/(750) استفاده می شود.
تیزآب سلطانی +0.5cc (HCL) برای عیار =18(750) استفاده می شود.
نحوه عمل (شناخت طلا):
ابتدا فلز مشکوک به طلا را روی سنگ محک (20 بار) میکشیم سپس مقداری تیزآب عیار شده را روی آن میکشیم (به اندازة یک قطره).
واکنش یکی از موارد زیر است:
1- هیچ واکنشی دیده نمی شود: نتیجه آنکه فلز مربوطه طلایی با همان عیار تیزآب می باشد.
2- رنگ اثر کشیده شده روی سنگ کم رنگتر می شود: در این حالت عیار فلز مربوطه پایین تر از عیار تیزآب می باشد.
3- اثر روی سنگ محک بکلّی محو میگردد: که حاکی از این است که فلز مربوطه یا اصولاٌ طلا نیست و یا دارای مقدار کمی طلا می باشد که می بایست با آزمایشات دیگری (ری گیری) مقدار آن مشخص شود.
روش دیگر شناخت طلا:
روی قسمتی از فلز مشکوک به طلا را کمی سوهان میکشیم تا چنانچه فلز آبکاری شده است، لایه آبکاری شده از بین برود. سپس در محل سوهان زده شده یک قطره تیز آب عیار شده می زنیم:
- هیچ اثری برروی آن ندارد و این نشان می دهد که فلز طلا بوده و هم عیار و یا بالاتر از تیزآب می باشد (توجه: فلزی روی و کرم در برابر تیزآب واکنش نمی دهد که بر اساس رنگ و خصوصیت فیزیکی و شیمیایی قابل شناخت هستند.)
- محل مربوطه به روی فلز بر اثر آب سیاه می شود که هر چه سیاهی بیشتر باشد نشان دهندة آن است که فلز طلا با عیار پایینتر از عیار تیزآب می باشد.
- براثر ریختن تیز آب محل به رنگ سبز به جوش می آید و بعد از پاک کردن تیز آب با یک دستمال محل براق می شود. در این حالت فلز مربوطه طلا نبوده و مقطع براق شده رنگ اصلی فلز را نشان می دهد.
توجه: ضرورت دارد طلاهایی که از قبل عیار آنها مشخص باشد، داشته باشیم (عیارهای مختلف) و هنگامی که یک طلا مشخص شد در کنار آن طلایی را که قبلاً مشخص دارد روی سنگ محک میکشیم و سپس با مقایسة رنگ آنها می توان عیار طلا را مشخص نمود.
طریقه پاک کردن سنگ محک:
« هر زمان سنگ محک پر شد و جای خالی برروی آن برای محک زدن دوباره نبود می توانید روی سنگ را تیز آب ریخته و سپس روی آن نمک پاشیده و بعد آنرا با آب بشویید.»
تذکر: طلای سبز از طلای زرد در مقابل تیز آب سلطانی واکنش آرامتری نشان می دهد زیرا دارای نقرة بیشتری است.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا جستجوگر گنج هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 131
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 3811
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 104
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 357
  • بازدید ماه : 357
  • بازدید سال : 4,129
  • بازدید کلی : 618,163
  • کدهای اختصاصی

    پشتیبانی