loading...
ایران سرزمین گنج های گمشده
آخرین ارسال های انجمن
علی بازدید : 3248 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (1)

با سلام خدمت دوستان گرامی این دفعه تصمیم گرفتم مطالبی در مورد جهت یابی رو بهتون آموزش بدم ، فایده یاد گرفتن جهت یابی اینه که اگه یه وقتی تو یه جایی گیر کردید بتونید راهتونو پیدا کنید و جانتان را نجات بدهید.

انواع روشهای جهت یابی

جهت یابی با استفاده از درختان
خم بودن تنه ی درختان جنگل به یک جهت جنوب را به ما نشان می دهد (سمت کوژ جنوب را نشان میدهد )این روش بسیار تقریبی است و به هیچ عنوان جنبه عمومی ندارد.
خزه زدن و یا پوسیده بودن یک طرف از اکثر درختان جنگل جهت شمال را به ما نشان می دهد (سمت خزه زده شمال است .این روش بسیار تقریبی است و به هیچ عنوان جنبه عمومی ندارد)
اگر جایی باشیم که کنده ی درخت بریده شده وجود داشته باشد می توان بکمک حلقه های سنی درخت جهت یابی کرد؛ بطوریکه آن سمت از درخت که حلقه های سنی آن تداخل بیشتری با هم دارند شمال را نشان می دهد .
 اگر مقطع درخت بريده‌شده‌اى را نگاه کنيد، تعدادى دواير هم مرکز را مشاهده خواهيد کرد. که هر يک از آنها نشان يکسال عمر درخت ميباشد. درختى که بطور دائم آفتاب به تنه‌اش بتابد، دايره‌هاى نشاندهنده عمر آن درخت در يک سمت به هم نزديکتر شده و در سمت ديگر از هم دور خواهند بود. سمتى که دوايرش از هم دورتر هستند، سمت جنوب است (بعلت تابش زياد آفتاب و رشد بيشتر آن) و سمتى که دوايرش بهم نزديکتر‌ند‌، سمت شمال ميباشد. لازم به ياد‌آورى است که در نيمکره جنوبى سمت‌ها عکس اين وضعيت خواهد بود.
در هوای برفی آن طرف از اجسام که برف بیشتری در آن سمت جمع شده است شمال را نشان میدهد لازم به توضیح است که جمع شدن برف بیشتر در یک نقطه می تواند در اثر توپوگرافی زمین باشد لذا این روش روش چندان مناسبی در جهت یابی نیست.

جهت يابي توسط بوها
تشخيص بوها راهي براي جهت يابي است
 مردم پلي نزي همواره در قايق هايشان با خود خوک مي‌برند. زيرا خوکها نسبت به بوها بسيار حساس بوده و نزديک سرزمينهاي بودار تغيير رفتار ميدهند.
 بوي سينه دريا ما را به سمت خشکي هدايت ميکند.
 بوهاي تازه را روي دريا بهتر از خشکي ميتوان تشخيص داد زيرا که بوي نمک بر روي دريا مداومتر است.
 در صحرا هر بويي بيانگر حضور انسان است بهترين زمان صبح زود و عصرها ميباشد وقتي که جهت باد را ميتوان تشخيص داد.
 بوها نزديک به سطح زمين قوي تر هستند اگر شيء ساطع بو روي زمين باشد.

جهت یابی به کمک لانه مورچه ها 
 
اگر قطب‌نما همراه نداشته باشيد و هوا هم ابري باشد مورچه‌ها مي‌توانند جهت‌ها را به شما نشان دهند.
مورچه‌ها خاك لانه‌ خود را به سمت شرق مي‌ريزند تا هنگام روز به عنوان سايه‌باني برايشان عمل كند. مورچه‌ها خاك را از لانه بيرون مي‌ريزند تا ذخيره‌گاه خود را وسيع‌تر كنند و آن را سمت شرق مي‌ريزند تا هنگام روز راحت‌تر كار خود را انجام دهند. بديهي است با شناختن شرق جهات ديگر را نيز به راحتي تشخيص مي‌دهيد.

 

بقیه در ادامه مطلب...

 

 

علی بازدید : 2743 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (2)

دراینجا اشاره ای به نمادهایی میشود که هدف در زیرویا نزدیک خوده نمادها میباشد
مار=اگر بصورت تاب خورد ویا جمبره زده باشد که سر ان داخل جمبره خود باشدویا سر مار بصورت بریده وقطع شده باشد
عقرب= اگر دم عقرب بریده ویا قطع شده باشد
لاک پشت =اگر سر ودم لاکپشت بریده ویا قطع شده بیاشد
سوسمار= اگر سر سوسمار بریده ویا قطع شده باشد ویا شکم سوسمار باد کرده باشد هدف که سنگی قیمتی میباشد در شکم سوسمار میباشد
قورباقه=اگر سر قورباقه بریده ویا قطع شده باشد
ماهی=اگر سر ماهی بریده ویا قطع شده باشد
تمساح =اگر دم تمساح بریده ویا قطع شده باشد
طاووس= اگر دم طاووس بریده ویا قطع شده باشد
جشم = اگر بدون موزه ویا ابرو باشد
رد پا = اگردوردپا بصورت موازی ومتساوی باشند
کف دست = اگر بصورت مشت کرده باشد ویا دودست در روبروی هم باشند
گاو= اگر دم گاو بریده ویا قطع شده باشد
اسب= اگر اسب نشسته باشد ودم ان رو به زمین باشد
شتر= اگر شتر بصورت نشسته باشد
انگور= اگر خوشه انگور بدون برگ باشد
کوزه=اگر کوزه بدون دسته باشد
صلیب=اگر اضلاع ان مساوی وبدون هیج نشانه ای دیگر در کنارش داشته باشد
کلید= اگر بدون دندانه باشد
تاج= اگر یک تاج وجود داشته باشد و هیج نشانه دیگری در کنار ان نباشد
خورشید=اگر شعاعهای ان بصورت مساوی باشد یا در زیر یا عقب ان یک کتاب وجود دارد

علی بازدید : 1321 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

کول‌تپه به جائی اطلاق می‌شود که تودهٔ بزرگی از خاکستر بصورت طبقه‌طبقه، روی هم انباشته شده و بصورت تپه‌ای مانند درآمده‌باشد. در آذربایجان غربی بویژه کناره‌های دریاچه ارومیه که مرکز آتشکده‌های ایران بوده‌است، کول‌تپه‌های زیادی برجا مانده‌است. روستائیان از این خاکسترها برای کود دادن بزمین بهره می‌برده‌اند و سالیان دراز است که آنها در کشتزارهای خود استفاده می‌کنند تا موجب باروری زمین گردند، بطوری که برخی از این توده‌های خاکستر یا کول‌تپه‌ها اکنون اثری برجا نمانده‌است. این خاکسترها لایه‌لایه‌اند و در میان هر لایه مقداری خاک و گاه اشیاء قدیمی بویژه کاسه و کوزه و ظروف مختلف پیدا می‌شود.

دربارهٔ علت پیدایش این تپه‌های خاکستر در آذربایجان ایران حدس‌های گوناگونی زده می‌شود. بیشتر دانشمندان برآنند که این تودهٔ خاکستر بازماندهٔ هیزمی است که در آتشکده‌ها می‌سوخته و در طی سده‌ها تلی از خاکستر برپا گشته‌است. اما به سبب اینکه در جاهای دیگر ایران حتی نزدیک به آتشکده‌های بزرگ تپهٔ خاکستر وجود ندارد، برخی دیگر از محققان این نظریه را قبول ندارند. نظریهٔ دیگری که عنوان شده‌است به اینصورت است که شاید علت را در ویژگی آئین مردم این ناحیه باید جستجو کرد. ناحیهٔ اطراف دریاچه ارومیه، نخستین جای فرود آمدن نیاکان مادی بوده‌است که مزداپرست بوده‌اند و در سحرگاه مهاجرت هنوز از آئین زرتشت آگاه نبوده‌اند و شاید هم هنوز زرتشت هنوز پا به جهان نگذاشته بوده‌است. مزداپرستان گویا مانند هم‌تباران هندی خود مردگان را در جایگاهی ویژه می‌سوزاندند و این خاکستر فراوان، بازماندهٔ چوب و هیزمی است که جسد را در میان آن به آتش می‌کشیده‌اند و بنابر سنن کهن پس از سوزاندن جسد برای زندگی پس از مرگ شخص درگذشته، در میان خاکسترها ظروف سفالین یا فلزی می‌گذاشته‌اند و روی این تودهٔ خاکستر خاک نرم می‌ریخته‌اند تا هنگامی که شخص دیگری درمی‌گذشته، برای سوزاندن او دوباره بتوانند بر پهنهٔ خاک هیزم قرار بدهند. استخوان‌های سوخته شده را سپس گرد آورده و آنها را در استخوان‌های کنار آتشکده می‌ریختند همچنانکه امروز هنگامی که جسد در دخمه‌ها پوسید و عاری از گوشت و پوست شد، استخوان‌ها را در چاه استودان می‌ریزند.

خاک‌سپاری
اعتقاد به روح و روان و زندگی پس از مرگ به اشکال گوناگون در سراسر نقاط و مراکز جهان باستان از جمله ایران وجود داشته‌است. بر اساس و مبنای همین اعتقاد در گور مردگان اسباب و لوازم زندگی و خوراک و پوشاک قرار می‌دادند. در ادواری قدیم‌تر بر اساس شغل متوفا ابزار پیشه‌اش را نیز پهلوی دستش قرار می‌دادند. اغلب مردگان را در عمق کمی که گاهی از ۲۰ سانتیمتر نیز تجاوز نمی‌کرد، دفن می‌کردند. شکل اسکلت‌هایی که باقی مانده به شکل خمیده و منحنی است. برخی اوقات مرده را طوری خمیده دفن می‌کردند که تمام اعضای بدنش به جانب شکم کشیده شده باشد.

با پیدایش و کشف فلزات، زینت مردگان با اشیاء طلاه و نقره و سنگ‌های گران‌بها رسم و شایع شد. این رسم خدمت مهمی به فهم هنر و دانستنی‌های دیگر باستان‌شناسان کرده‌است زیرا که تقریباً تمامی جواهراتی که از زمان‌های باستان به دست ما رسیده‌است از مقابر و گورها یافت شده‌است.

رنگ‌کردن مردگان
در ادوار قدیم جسد مرده را با رنگ قرمزی می‌پوشانیده‌اند که از اکسید آهن به دست می‌آمده و در فلات ایران فراوان بوده‌است. این نظر هم وجود دارد که ممکن است زندگان بدن خود را به دلایلی با همین ترتیب رنگ می‌کردند و چون فوت می‌شدند، اثر این رنگ بر بدنشان باقی می‌مانده‌است. در دوران‌های متأخرتر بجای اکسید آهن بر استخوان‌بندی متوفا با رنگی سرخ فام، با گِلِ اُخرا نقش‌هایی ایجاد می کردند.

خاک‌سپاری در منازل
رسم دفن مردگان در جاهای مختلف خانه، احتمالاً بنابراین اندیشه بوده‌است تا با بازماندگان مجالست و مصاحبت داشته باشند چه به بقای روح و زندگی پس از مرگ سخت معتقد بوده‌اند. این رسم تا مدتی دوام داشت و هنوز آن زمانی فرا نرسیده بود تا از مردگان در ترس و هراس افتند.

پیدایش ترس از مردگان
در بسیار از اقوام و ملل ترس از مردگان وجود داشته‌است و شاید این نشانی از آغاز دوران نیاکان‌پرستی باشد. بازماندگان برای مردگان قربانی می‌کردند، هدیه می‌فرستادند و می‌کوشیدند تا همچون خدایان شر، دلشان را نرم و مهرآمیز نمایند. در برخی نقاط چون مرده‌ای پیدا می‌شد، وی را درون خانه دفن کرده و خود در جایی دور خانه می‌ساختند تا روح متوفا آنان را پیدا نکند و یا درهای ورودی و خروج خانه را پس از فوت یک نفر مسدود کرده و از آنجا می‌گریختند تا روح محبوس فرصت تعقیب پیدا نکند.

در هرات رسم بر آن جاری بود که چون در خان‌ای کسی می‌مرد، سرنشینان وخویشان آن خانه را ترک می‌کردند. در بند نهم از فرگرد دوازدهم وندیداد آمده‌است، «ششمین سرزمین که اهورامزدا آفرید، هرات هَرَئیوَه است، که در آن ترک کردن خانه‌ها به هنگام مرگ رواج دارد. آفتی که اهریمن پرمرگ در این سرزمین آفرید، سرشک (سرسکه)، وشیون و زاری (دری‌ویکه) بود.»

علی بازدید : 892 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

تیر یا فلش دو تکه

اگر فلشی به این شکل دیدید و اینکه میان این فلش جدا شده بود یعنی اینکه یک رودخانه در بین مسیر است قسمت اول ، قسمت شکستگی و سر فلش را اندازه بگیرید و حرکت را از سر فلش شروع کنید

علی بازدید : 2302 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (1)

علامت شمشیر در دفینه یابی

اگر اندازه شمشیر کوتاه باشد مسافت نزدیک و اگر اندازه شمشیر بلند باشد مسافت دورتر را بررسی کنید. شمشیر در عین حال مسیر را هم نشان می دهد و علامت آخر نیست دنبال نشانه دوم باشید. کجی نوک شمشیر و دسته شمشیر می تواند جهت را نشان بدهد

معمولاً علامت گنج راهزنان است ولی برای دفینه حاکمان و سرداران نیز از آن استفاده شده است

علی بازدید : 1057 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

نشانه اردک یا غاز در گنج یابی

بعد از تحقیقات زیاد به این نتیجه رسیدیم که علامت غاز و یا اردک با نوک به گنج اشاره می کند. در حالت عادی دم غاز یا اردک باید به سمت عقب باشد اگر دم به زمین نگاه می کند پیشنهاد می کنیم که در این صورت هر دو طرف نوک و دم را با دقت زیاد بررسی کنید. اگر در حالت خوردن دانه باشد آنجا یک انبار می باشد و به سمت نوک را بکاوید

علی بازدید : 1036 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

علامت پیکان یا تیر

این علامت جهت را نشان می دهد و علامت آخر و تمام کننده نیست. مسیری را که باید بروید را نشان می دهد علامت پیکان را با دقت با ید بررسی کرد از کوچکترین تفاوتی نباید چشم پوشی کرد. به نظر برخی کارشناسان ۱۷ و یا ۷۰ قدم جلوی پیکان می تواند دفینه باشد

شما تیر را اندازه گیری کنید و هر سانتیمتر را یک ارج (۶۸ سانتیمتر) در نظر بگیرید و به جلو بروید . دو ساق جلوی پیکان را اندازه گیری کنید ساقی را که کوتاه تر است ملاک کار بوده و به ازاء هر سانتیمتر ، یک قد م به جهت ساق بلند تر می روید :شکل ۲

در حالتی دیگر ساق سمت چپ پیکان اندازه گیری می شود . هر یک سانتیمتر را یک قدم حساب کنید و به سمت همان ساق حرکت نمایید: شکل ۳

و یا ساق سمت راست پیکان اندازه گیری می شود هر یک سانتیمتر را یک قدم حساب کنید و به سمت همان ساق به جلو بروید:شکل ۴

و حالت آخر اگر ساق های پیکان باهم مساوی باشد ۷۰ قدم به عقب بروید و آنجا را بررسی نمایید :شکل ۱

علی بازدید : 721 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (1)

نشانه سنگ صندلی

این علامت نیز گنجینه بزرگی دارد و آنهایی که به دنبال دفینه می روند خوب نمی توانند تشخیص بدهند که سنگ یافته شده صندلی است یا نه؟ در بغل سنگ صندلی باید جایی باشد که دست را روی آن تکیه بدهند و پشت آن نیز باید به صورتی باشد که به راحتی بتوان سر را به آن تکیه داد و حتی برای پاها نیز باید مکانی تعبیه شده باشد.

اگر این چنین نباشد سنگ صندلی نیست و بدون این موارد سنگ نشیمن گاه محسوب می گردد. اگر در جایی که آرنج قرار می گیرید علامتی وجود داشته باشد احتمالاً روبروی سنگ باید یک برجستگی کوچک (تل خاکی) باشد که دفینه در داخل آن است

اگر سنگ صندلی در داخل غار باشد و در اطرافش کنده کاری های گرد و دایره شکل باشد ، گنجینه یک حاکم یا رئیس در داخل صخره های غار ، اتاق های مخفی وجود دارد که معمولاً در کف غار می باشد . البته دیوارهای غارحتماً  باید بررسی شوند و فراموش نکنید که کف غار را نیز بررسی نمایید . در حالتی که در روبری سنگ صندلی دره ایی وجود داشته باشد اگر روی صندلی نشستید و پاهایتان به زمین خورد ، دفینه درست زیر پای شما قرار دارد.

اگر در سنگ صندلی هر دو تکیه گاه دست موجود بود. می تواند دفینه در روبروی صندلی در داخل چاهی باشد و اگر یک دسته داشت به سمت آن دسته را دقت کنید . و در آخر اینکه اگر سنگ صندلی به اندازه نشستن دو نفر باشد ، دفینه در زیر خود صندلی بوده که با ساروج یک درپوش دارد


نشانه سنگ صندلی

نشانه سنگ صندلی

علی بازدید : 660 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

نشانه نعل اسب و سم اسب

: نعل اسب

تشخیص صحیح نعل اسب نیاز به دقت زیاد دارد ، چرا که خیلی ها آن را عوضی می گیرند. نعل اسب باید سوراخ میخ کاری روی آن نمایان باشد و اگر نباشد علامت نعل نیست بلکه علامت تونل است و یا حرف امگا از حروف یونانی است که در جای خود توضیح مفصلی دارد. تعداد نقطه ها (سوراخ ها) در نعل اسب نشان دهنده میزان فاصله وعمق دفینه است

 نشانه نعل اسب و سم اسب

:سم اسب

در جایی که سم اسب وجود دارد ، چهار قدم به سمت جلو بروید و زمین را بکاوید. توجه داشته باشید که دفینه آن بسیار نزدیک است و عمق زیادی ندارد

علی بازدید : 309 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

 

نشانه اسب و اسب سوار

مسیری را که اسب یا اسب سوار نگاه می کند یک سنگ هست که از طریق آن سنگ بشود به اسب سوار شد . کنار این سنگ هم ممکس است بار داشته باشد . سر اسب با دقت باید بررسی شود اگر سر اسب به خاک نگاه می کند در این صورت گنج نزدیک (خیلی نزدیک) است. ضمناً اگر سر، دم ، پاها ، گوش ها متفاوت از حالت طبیعی باشد باید سمت آنها را نیز بررسی کامل کرد.

اگر اسب یا اسب سوار مستقیم نگاه می کند مال نزدیک است. مسیری را که نگاه می کنند ،در آن مسیر دنبال یک علامت بگردید. اندام انسان اسب سوار و یا شئ ای که در دست دارد یک نشانه برای دفینه است و باید با دقت خیلی زیاد بررسی شود

نشانه اسب و اسب سوار

نشانه اسب و اسب سوار

علی بازدید : 295 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

علامت گوزن آهو

این نوع علامت ها اکثراً در نقطه شروع کوه یا تپه کار شده است . صخره ایی که این نشانه روی آن حک شده از آنجا تا قله کوه یا تپه با دقت بسیار زیاد بررسی شود. گوزن سر شاخها و پاهایش می تواند جهت را نشان بدهد و نشانه آخر نیست

توضیح اینکه گوزن همیشه نشانه دفینه نبوده و میتواند برای آیین مذهبی و شکار و… باشد

علامت گوزن

نظریه نخست: 
در دوره ای از تاریخ و پیش از آن ، گوزن یا آهو جایگاه خاصی در میان آدمیان داشته است. اگر شاخهای گوزن معلوم باشد ، نشانگر وجود انبارزیرزمینی یا جان پناه است. گاهی هم بیانگر وجود دخمه های پر پیچ و خم است. امکان دارد علامت گوزن بر روی قبر هم دیده شده ودر جایی نشان از برکت و فزونی است
اگر گوزن و شاخهایش به صورت کنده کاری یا برجسته باشد ، احتمال دارد به دفینه ارمنیان یا راهزنان اشاره کند. جهت نگاه و شکل پای آن بسیارمهم بوده و امکان دارد به طلا یاب نیازداشته باشید
نظریه دوم: 
گوزن ، نماد تقوا بوده و توصیف کننده رهبری ، پیروزی ، شادی و مردانگی است. علامت گوزن به وجود قبر یک زن هم اشاره دارد. اگر در معنای دفینه باشد به غار زیرزمینی یا دخمه پرپیچ و خم اشاره دارد. امکان دارد مستقیما به پول اشاره کند. اما به وجود تابوت زن در مقبره نیز اشاره می کند. ممکن است هدایایی در داخل یا کنار قبر گذاشته باشند
نظریه سوم:
گوزن ماده: علامت گوزن با استفاده از منطق و ساز و کاری مشخص به عنوان نشانه ساخته شده است. اگر علامت گوزن ماده باشد ؛ به طور کلی این نوع علامات روبروی نهر ها وکنار رودخانه ها دیده شده اند. رد پای گوزن ماده مسیر را نشان می دهد. اگر گوزن ماده تنها باشد ، دفینه در نزدیکیهای جهت نگاه علامت می باشد. با دقت کامل سنگهایی با رنگ متفاوت ، سنگهای برش خورده تخت و سنگهای متفاوت داخل نهررا جستجو کرده و اطراف را کاملا بررسی نمایید. دفینه آن در جای ساده و بدون زحمتی بوده و کار با آن بسیار آسان است
نظریه چهارم: 
سمبل آرتمیس(آرتمیس یکم کاریا،ملکه هالیکارناس در کاریا ، متحد جنگی در لشکرکشی خشایارشا در ۴۸۰ پیش از میلاد به یونان) اسطوره یونان باستان بود. این علامت علاوه بر داشتن طیف گسترده ای از معانی ، اگر بروی سنگ ثابتی نباشد ، به خاطر اهداف زینتی و مقاصد مذهبی به کار رفته است

علی بازدید : 710 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

علامت گل در دفینه یابی

علامت نشانگر یک قبرستان قدیمی در منطقه است. در این قبرستان یک قبر باید متفاوت از بقیه باشد . در این قبر ممکن است علائمی باشد که یاد آور گل است اگر پیدا کردید هدف درست است و یک علامت مشخص شده گنجینه است. اگر در علامت گل یکی از گلبرگها کم باشد برگی که کم است تحقیقات خود را در آن جهت ادامه بدهید . ابتدا زیر صخره ایی که در آن یک گلبرگ کم کشیده شده است را بررسی کنید و سپس به سمتی که آن نشان می دهد ، حرکت کنید.

علامت گل در دفینه یابی

علی بازدید : 406 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

نشانه پرنده ، طاووس ، کبوتر ، پلیکان

نشانه پرنده ، طاووس ، کبوتر ، پلیکان

نشانه پرنده ، طاووس ، کبوتر ، پلیکان

نشانه پرنده ، طاووس ، کبوتر ، پلیکان

کبوتر- پرنده – طاووس – پلیکان
نشانگراشیائ زینتی بانوان است. با گفتن اینکه دفینه داخل کبوتر است ، آنرا نابود نسازید. دوستان ، لطفا آگاهانه تر اقدام به کار نمایید.هیچ یک از علامتها را تخریب نکنید ؛ چرا که داخل هیچ علامت و نشانه ای دفینه وجود ندارد. کسانی که برخلاف این می گویند در صدد تحریف شما هستند. مسیر حرکت کبوتر در حال پرواز را بررسی کن. اگر علامت صلیب(خاج) بود ، دفینه داخل غار می باشد وبرای پیدا کردن غار باید دومین علامت صلیب را در همان نزدیکیها بیابید. پشت دومین علامت صلیب ، راه ورودی غار است.

نشانه پرنده ، طاووس ، کبوتر ، پلیکان

نظریه دوم: اردک
اگرعلامت فلش(تیر) با اردک در کنارهم بوده و هر دو به یک جهت واحد اشاره (نگاه) کنند ، دفینه در همان مسیر است. اگر فلش و اردک روبروی هم باشند ، جهت مخالف فلش را بررسی نمایید.اگر اردک سرش را به عقب برگردانده باشد ، محدوده پشت اردک را بررسی کنید. احتمال دارد سنگ متفاوتی در کنار نهر آب باشد. اگر دو نهر آب باشد ، در نقطقه تلاقی و اتصال آنها با یکدیگر ، سنگ و یا صخره ثابت متفاوتی در بیرون یا داخل آب وجود دارد که آنرا کاملا بررسی کنید.

نشانه پرنده ، طاووس ، کبوتر ، پلیکان

نظریه سوم:
درنماد کبوتر- پرنده وعلامتهایی مانند مرغ و با توجه به ماهیت تخم گذاری آنها باید در اطراف به دنبال شکل تخم مرغ سفید یا قرمز باشید. با عنایت به اینکه هسته تخم مرغ زرد است ، تداعی کننده طلا می باشد.
نظریه چهارم:
اگر پرنده شبیه لک لک باشد ، معمولا نشانه کسانی بود که وادار به مهاجرت اجباری شده بودند. دفینه در حدود ۵ متری است. با این حال ، برای رسیدن به هدف نهایی ، اگر نشانه دیگری نباشد به دستگاه طلایاب نیاز دارید.
نظریه پنجم:
در اسطوره شناسی یونان به آفرودیت(از خدایان اولمپ و الهه عشق، زیبایی و شور جنسی بود) اشاره دارد. نماد سه روح ، هفت روح ، معصومیت و صلح است. علامت باید بر روی تخته سنگ بزرگ باشد. همچنین به یاد داشته باشیم که آنها به دور از مناطق مسکونی نیستند.
نظریه ششم:
این علامت به علت قدمت دیرینه اش ، در فرهنگ و آیین مسیحیت به عنوان سنگ قبر استفاده شده است. علاوه بر این ، در ساختارهای معماری و هنری نیز به چشم میخورد. پرندگان حک شده بر روی صخره و سنگهای بزرگ باید به دقت بررسی شود.

نشانه پرنده ، طاووس ، کبوتر ، پلیکان

نظریه هفتم: (طاووس)
نشانه های چشم موجود در دم طاووس(هنگام باز شدن کاملا نمایان می شود) ، در علم باستان شناسی نشانگر مقبره و آرامگاه بوده و نماد فنا ناپذیری و جاودانگی و صورتگر تداوم حیات و زندگانی است. به طور کلی ، در نماد گرایی آیین مسیحیت به کار گرفته شده است. احتمال دارد در ورودی مقبره انفرادی یا گورستان یافت شود.

نشانه پرنده ، طاووس ، کبوتر ، پلیکان

در مورد طاووس این افسانه ها نیز گفته شده است: آرامگاه یک شاهزاده خانم باکره است. جواهرات و اشیائ قیمتی (جهیزیه) در انبار زیر زمینی با خود دارد. علاوه بر این در اساطیر یونان به هرا (الهه آسمانها ) اشاره دارد. چشمان هرا به چشمان دم طاووس تشبیه شده است. و در اسطوره زئوس(پادشاه خدایان یونان باستان) ، سنین جوانی ۳۰-۲۵ سالگی را تمثیل می کند. همچنین نشانگر رهبانیت اوایل دوران مسیحیت ونماد کشیش اعظم بوده است. این نماد را می توان در تزئینات قبر و دیواریافت.
پلیکان (مرغ سقا):
یکی از نماد های مسیحیت بوده ومفهوم قربانی و احترام را می رساند. این نماد در گورستان یافت شده و آرامگاه دیوان سالاران جوان را نشان می دهد. با توجه به اینکه از این نماد به عنوان نشانه قدرت استفاده می شود ، ممکن است نزدیک ساختمان مرکزی باشد.مانند تزیینات دیوار بناهای بزرگ.

علی بازدید : 296 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

علامت دفینه شاهین عقاب

علامت دفینه شاهین عقاب

باز یا شاهین پرنده ای شکاری بوده و چشمان تیزبینی دارد. شکار خود را در میان چنگالهایش نگه می دارد. به احتمال زیاد ، این علامت به دفینه راهزنان یا به غنایم و… جنگی اشاره دارد. به طور کلی ، دفینه آن در مکان بسته و پلمپ شده ای قرار دارد. جهت نگاه شاهین حائز اهمیت است. همانطوریکه شاهین یا باز ، شکار خود را می خورند ،ما نیز بایستی بدانگونه در جستجوی دفینه باشیم. منظورم این است که زیر یا قسمت تحتانی پاهایش را بررسی کنید. اگر به نتیجه ای نرسیدیم ، در جهت نگاه عقاب به جستجو می پردازیم. این علامت مطلقا نشانه دفینه است. در عین حال نباید تله ها را نادیده بگیریم

 اگر بر روی سر عقاب ، علامت صلیب (خاج) باشد ، به دفینه بیزانس (روم) اشاره داشته و شاید آرامگاه یک شاه باشد
 اگر بالهای عقاب باز باشد ، آرامگاهی است که به یادبود شخص مرده ساخته شده و دارای هدایای گرانبهایی است. اگر مقبره متعلق به شخص صاحب قدرتی باشد ، وسایل شخصی وی نیز در دسترس خواهد بود. اما با ذکر این مطالب ممکن است قبر، خالی نیز باشد
اگر بالهایش بسته بوده وبه صورت نشسته باشد ، دفینه آن داخل یک غار بسته و پلمپ شده است
جایی که نماد عقاب باشد ، احتمال دارد دفینه آن داخل سنگ باشد
 سنگ زیرپاهای عقاب حائز اهمیت است
 با توجه به محیط پیرامون علامت عقاب ، سنگهایی با فرم وشکل متفاوت را مورد بررسی قرار دهید
مسیر وجهت نگاه و دم عقاب را جستجو کنید
 صلیب(خاج) موجود در روی سر عقاب به معنی سوگند یا تایید است
 عقاب کنده کاری شده اصولا معنی و مفهوم دار نمی باشد
احتمال دارد نشانه مار هم به عنوان علامت دوم موجود باشد
نظریه متفاوت: 
در هر دوره ای از تاریخ ، پرندگان شکاری ، نماد قدرت و سرعت بوده اند. بر روی پول (مال،جنس: که امروزه ما دفینه می گوییم) نیز چنین رویکردی حاکم بوده است. علامت حیوانات شکاری مبین جنس زیادی هستند. احتمالا دفینه یک سپهسالار لشکری یا سلطانی فاتح بوده است. اگر بر روی سر پادشاه علامت صلیب باشد ، به احتمال قوی جنس متعلق به دوره روم – بیزانس است. درست در زیر علامت یا نزدکترین جا به قسمت پایین ، امانت (مژده) وجود دارد
اگر بالهای عقاب باز باشد ، دفینه ای است که به یادبود شخص مرده و بعد از مرگ وی گذاشته اند. این محل مقبره نیست ، اما شمشیر  ماسک ، کلاه خود و به همراه آنها پول (سکه) نیز موجود است. پرندگان شکاری حتما دارای سکه مژده (سرباری) هستند. اگرعقاب در حال نگاه کردن به بالا باشد، اکثر اوقات مژده آن در زیر جنس (دفینه ) است. اگر عقاب نشسته با بالهای بسته در مکان بسته ای باشد ، جنس در داخل همان مکان می باشد.اگر در زمینهای باز، عقاب به حصورت حکاکی شده باشد(برجسته نباشد)، حتما در امتداد پشت عقاب در جستجوی یک سنگ باشید. این سنگی که شما در پی آن هستید از هر حیثی متفاوت وجالب توجه است. بار در زیر سنگ بوده و فقط یک نقاشی از پرنده شکاری در یک منطقه صخره ای وجود دارد. اگر چیز خاصی دیده نشود ، امکان دارد روبروی آن یک سنگ ثابت قرار داشته و باید پایین آنرا حفر کنید. با این حال ، معمولا در اینگونه جاها ، سنگ علامت دار خواهد بود. علامت را باید بررسی و اندازه گیری کنید. همچنین بخشی از سنگ به کار رفته در سر و منقار پرنده ، جالب است. این یک علامت بوده وبار آن در جهت پشت عقاب در یک منطقه صخره ای وجود دارد
یک نظر متفاوت دیگر : 
علامت عقاب در روی دلار آمریکا نقش بسته است.از آنجایی که ۳۳ پر در بال عقاب (دلار آمریکا) دیده میشود ، مبین بالاترین طبقه فراماسونری است.اگر از منظر اقتصادی به مفهوم علامت عقاب(دلار آمریکا) بنگریم ، به مفهوم امپریالیسم و تسلط بر جهان بیان میشود

علی بازدید : 213 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

علامت شیر

نظریه نخست: 

علامت شیر جزیی از نمادگرایی قرون وسطی بوده و شیر به عنوان نمادی از حضرت عیسی(ع) دیده می شود. حضرت عیسی(ع) در اغلب هنرهای اصیل نقاشی و مجسمه سازی ، شیر را با اندیشه انسانی به تصویر کشیده است. حضرت عیسی (ع) به دلیل در مقام پسر خدا بودن ؛ ایده ای را برای توصیف مفاهیم شجاعت ، قدرت و پادشاهی به تصویر کشیده است. مجسمه شیر در ورودی و یا خروجی اماکن کاخ مانند دوران باستان به چشم می خورد. اگر چنین علامتی را دیدید ( راه شیر) ، می توان گفت که شما در ورودی کاخ هستید. عموما (در ورودی) دو عدد از شیر ها روبروی یکدیگر هستند. بعد از پیدا کردن اولین مجسمه شیر ، برای کسب نتیحه به دنبال شیر دوم باشید
نظریه دوم:
مجسمه شیر سنگی بدون شک برای مقبره سلطنتی به کار رفته است. مجسمه هایی دو تایی در روبروی تپه بوده و مجسمه های تک عددی نشانگر وجود مقبره در زیر یا روی تخته سنگهای بزرگ است.دفینه از ۳۰ متر دورتر نیست و جنس آن بسیار با ارزش است
نظریه سوم: 
ردیابی و شناخت مجسمه شیر سنگی موجود و یا مدفون در ورودی یا خروجی خرابه کاخهای باستانی و بعضی از اماکن شبیه به آنها از مهمترین کار هاست. کشف یکی از مجسمه ها به معنای یافتن راه ورودی قصر است.در ( جاده شیر) مجسمه سنگی شیر تنها نبوده بلکه یکی دیگر در همان مکان در چپ یا راست وجود دارد
فارغ از این مطالب ، علامت شیر در غار ، آرامگاه و بر روی سنگها به عنوان علامت گذاری استفاده شده است. آنها نماد دفینه هستند. دفینه دارای علامت شیر مبین وجود گنیجه اقراد والا مقام است. اگر علامت شیر در روبروی غار باشد باید در جستجوی اتاق پلمپ شده باشید. اگر غار بازی وجود نداشته باشد حتما دهانه آن با سنگ به صورت طبیعی پلمپ شده است. در کشورمان علامت شیر را می توانید در کنار ساحل بیابید. این علامات ، نشانگر رهبریت دزدان دریایی می باشد. بارها راه ورودی این دفاین در زیر آب دیده شده است. کار با این علامت بسیار سخت بوده ولی دارای گنج ارزشمند ی است

علامت شیر دفینه گنج

علامت شیر

علی بازدید : 221 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

علامت خورشید دفینه

می تواند تنها نباشد نماد انسان های بلند مرتبه و پادشاهان می باشد. جایی که این علامت پیدا شد به سمت طلوع خورشید نگاه کنید در آن سمت باید قله ای باشد که صبح اولین تلالو نور خورشید به آنجا می افتد را بررسی کنید و به دنبال علامت بعدی بگردید. خورشید علامت دفینه حاکم و پادشاه است

علی بازدید : 227 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

 

علامت خوک و بچه خوک

علامت خوک و بچه خوک

خوک و بچه خوک : خوک یکی از مهمترین علامتها برای دفینه است و یک علامت کمیاب است . بعضی ها می گویند که خوک سفید علامت نقره است  اگر بچه خوک روی سنگ به صورت پراکنده حک شده جهتی را که خوک بزرگ نگاه می کند با جمع تمام خوکها باید بررسی شود .اگر خوک جلو و بچه خوکها پشت سرش صف ایستاده اند مسیری که همه اش آنجا را نگاه می کند را بررسی کنید. دفینه خوک سخت و در عمق زیاد است .از یک جهت علامت خوک و بچه ها با مرغ و جوجه ها شباهت دارند. اگر از این علامت ها دیدید به هیچ عنوان خراب نکنید

علی بازدید : 297 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

علامت دست

این علامت چند حالت دارد که باید به آن دقت نمایید(آیا دست راست و یا دست چپ است؟و…)دقت کنید که اگر انگشتی با بقیه فرق داشته باشد یا کج شده باشد آن انگشت جهت را به شما نشان می دهد. دست باید نشانه دیگری هم داشته باشد ، پس آن انگشتی که کج است به نشانه آخر اشاره دارد. وقتی در کنار دست علامت های دیگری باشد (مانند سوراخ و…) هم می تواند جهت را نشان بدهد و عمق هدف را تعیین می نماید.

معمولاً یونانی ها از دست برای قسم ،آنهم بصورت برجسته استفاده می نمودند و وقتی باهم گنجینه ای را مخفی می کردند بدین صورت قسم می خوردند و یا بقولی هم قسم می شدند. اگر اطراف دست علامت دوم نباشد (مانند: یک خط یا نقطه وسوراخ و…) برای دست راست ۲۵ قدم و برای دست چپ ۵ قدم به سمت مسیر انگشتان باید بروید. اگر دو دست باشد قسم است و هم میتواند مربوط به دعا نمودن ونیایش باشد. اگر در داخل دست علامت + یا ضرب باشد صد درصد علامت دفینه است. در این حالت اگر در داخل دست راستی که انگشتان از هم باز شده اند علامت + یا ضرب باشد به سمت انگشتان ۱۹ الی ۲۵ قدم بروید و به دنبال نشان آخر باشید. در همین حالت اگر انگشتان بسته باشد و فقط انگشت اشاره باز شده باشد ، ۴۰ الی ۷۰ قدم به سمت جایی که اشاره می کند ، هدف قرار دارد. در کل دست نشانه آخر نیست و باید یک علامت دیگر را پیدا کنید که آن علامت تمام کننده است

علامت دست

علامت دست

علامت دست

علی بازدید : 265 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

نشانه لاک پشت

وجود لاک پشت در جایی میتواند چند حالت داشته باشد. در بیشتر مواقع لاک پشت در نزدیکی یک آب قرار دارد چنانچه پشت آن رودخانه قرار داشت ، جهتی را که لاک پشت نگاه می کند در آن مسیر دنبال سنگی بگردید که رنگ یا شکل سنگ با بقیه فرق داشته باشد زیر این سنگ را بررسی نمایید .لازم است به علائم پشت لاک پشت هم دقت کافی بکنید. همانگونه که سر لاک پشت جهت را نشان می دهد پاها و دم نیز می تواند جهت را نشان بدهد. در حالتی که لاک پشت سرش به سمت آب قرار داشت باید به سمت دم و پاها نگاه کرد و دفینه آن یا درست در زیر دم لاک پشت است یا ۱۳ الی ۱۵ قدم پشت لاک پشت یک تل خاکی (برجستگی کوچک خاکی)  باید وجود داشته باشد. این نوع گنجینه ها در عمق کم می باشند . اینجا باید یک چیزی را بدانید که هر کجا علامت لاک پشت باشد به احتمال زیاد در آن مکان تونل و یا غار طولانی باید وجود داشته باشد و در این حالت دفینه دارای ساروج می باشد

نشانه لاک پشت

علی بازدید : 1569 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

این سنگ معمولاً اندازه واقعی یک زین است و به ۴ طریق برای آن دفینه گذاشته می شده است

یک- باید روی زین بنشینید و به روبرو نگاه کنید ،اگر سنگ مورد نظر واقعاً زین یا پالان سنگ باشد ،باید در برابر شما یک کوه یا صخره سنگی قرار داشته باشد که نظر شما را به خود جلب می کند .باید به محل صخره رفته و به روی قله آن برویم در آنجا باید به دنبال در پوشی باشیم که روی آن دارای نقطه چین است آن را بردارید دفینه زیر آن است

دو- روی زین بنشینید و در مقابل خود باید سنگهای زیادی روی هم ریخته شده باشند . آنجا به دنبال یک و یا دو علامت دیگر بگردید

سه- روی زین بنشینید و به روبرو نگاه گنید ، ۳ قدم یا ۱۱ قدم جلوتر یک سنگ بزرگ یا یک تل خاکی (تپه بسیار کوچک) باید وجود داشته باشد . زیر سنگ یا مرکز تل را بکاوید

چهار- روی زین بنشینید و به پشت سرتان نگاه کنید ، در آنجا اگر عکس اسب روی تخته سنگی حکاکی شده است ، به آنجا بروید و درست زیر پای اسب را بکنید

علامت زین اسب - سنگ پالان

علی بازدید : 219 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

موش

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/mush.jpg

دانستن خصوصیات موش می تواند به ما، راه رسیدن به دفینه یا انبار را نشان دهد. البته باید بدانید که این نشان و علامت بسیار نادر می باشد و در تمام نقاط ایران دیده نشده است.

معمولا نگاه موش مهم است مگر اینکه دم موش حالت خاصی داشته باشد که آنوقت باید سمت دم را نیز بررسی نمایید. ضمنا اگر دم صاف باشد ، احتمالا در مسیر نگاه یا دم یک راهی دالان گونه باید بیابید که در ابتدا ورود ، بسیار تنگ و بعد کمی بازتر می شود و چنانچه دو موش قوس داشته یا پیچیده شده باشد، نشان دهنده آن است که به سمت حرکت و نگاه موش راهی وجود دارد که به دالان هایی پر پیچ و خم منتهی می گردد که در زیر زمین تعبیه گردیده است و اگر دم موش کاملا مار پیچ باشد ، به ما می گوید که این دالان ها به یک مرکز خاص منتهی می گردند. اگر چشم موش به صورت برجسته و قوس دار باشد ، نشان دهنده وجود یک گور پشته (یک تل خاکی) است که نگاه موش به آن سمت متمرکز شده است و راه ورود از پهلوی این تل ، خواهد بود.

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/mush2.jpg

 

توجه داشته باشید که موش همیشه نشان دهنده محل دفینه و مقبره نیست و چنانچه در مجاورت آن تصویر خوشه ای گندم و از این قبیل علائم یافت شود، می تواند سمبل وجود یگ انبار و محل ذخیره سازی آذوقه نیز باشد.

علی بازدید : 331 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

سنگ قورباغه

    در مصر باستان قورباغه نماد تولد الهه هگت بوده است و همیشه در هنگام زایمان مادران و زنان مصری حضور داشته است! جالب اینکه، مسیحیان اولیه، قورباغه را به عنوان نمادی از رستاخیز مسیح می دانسته اند.

 

    ولی در نشانه های دفینه، قورباغه خصوصیات واضحی دارد و مهم ترین آن، جهش به سمت جلو می باشد و معمولا باید در کنار یک رود یا برکه ای آب قرار داشته باشد و این علامت علامت آخر نیست و باید به سمت جهش آن به دنبال نشان بعدی باشید. ضمنا یک خصوصیت دیگر آن گرفتن طعمه از راهی دور می باشد و به همین منضور اگر قورباقه رو به رودخانه قرار داشت، اصلا تعجب نکنید و فکر نکنید که هدف نهایی در آب می باشد! بلکه هدف آن طرف آب بوده و در آنجا باید به دنبال علامت آخر باشید . ضمنا بعضی ها نیز به حالت چشمان قورباغه اشاره داشته و توجه ویژه ای به آن دارند و معتقدند که چشمان قورباغه، به دو طرف مختلف نگاه می کنم و میتواند نشانگر دو هدف باشد. در کل باید به تمام اجزاء آن دقت کافی داشته باشید، چرا که می تواند در یافتن نقطه نهایی، به شما کمک موثری بنماید.

علی بازدید : 314 دوشنبه 18 شهریور 1392 نظرات (0)

معنی و مفهوم نشانه شتر

شتر در حال راه رفتن یعنی مال جلوتر است. شتر ایستاده یعنی گنج همانجاست . اگر شتر بار داشته باشد حتماً در آن نزدیکی یک گنج وجود دارد شتر نماد گنج و یا موارد خاص با ارزش است معمولاً در 50 یا 65 قدم جلوتر یک علامت دوم هم دارد. اگر شتر نشسته باشد گنج در زیر سنگ باتلاق یا داخل غار است .

اگر شتر داخل غار باشد گنج داخل غار است. اگر چند شتر در پشت هم باشند و آخرین شتر نشسته باشد دفینه آن در پشت سر آخری می باشد. اگر شتر سرش پایین بود ، دفینه همانجا جلوی شتر است. کوهان شتر ممکن است علامت تل خاکی یا یک تپه بسیار کوچک سنگ چین باشد . اگر یک کوهان داشته باشد یک برجستگی در روبروی آن است و اگر کوهان شتر 2 تا باشد ، دو تل و یا تپه کوچک وجود دارد که یکی درست است و دیگری برای گمراه کردن ساخته شده است

معنی و مفهوم نشانه شتر

معنی و مفهوم نشانه شتر

علی بازدید : 2719 یکشنبه 17 شهریور 1392 نظرات (1)

علامت چشم در گنج یابی   علامت چشم در گنج یابی

به نظر می آید در حال تماشای نقطه ای است. به روبرو نظر داشته و باید در پی چیزی باشید که اصالت (اصل شکل) آن از بین رفته باشد. اگر در داخل غار باشد به معنای وجود خطر است. 
نظریه دیگر: ترسیم جشم در اشکال و چهره ها حائز اهمیت است. اگر مار وجود داشته باشد ، نماد جاودانگی است و در مفهوم وجود قبر است. احتمال دارد در اطراف ، تومولوس (تپه خاکی) باشد. وجود حوض و یا ماهی در کنار چشم یاد آور دوره هلنی روم( دوره ای از تاریخ یونان باستان ما بین مرگ پادشاه مقدونی اسکندر کبیر در سال 323 قبل از میلاد و ظهور امپراطوری روم باستان) است. اگر علامتهای خرچنگ و یا لاک پشت در داخل یا اطراف چشم باشد به تونلی اشاره دارد که باید به صورت خزیده از آن عبور کنید. 
نظریه دیگر: امروزه می دانیم قدمت استفاده از علامت چشم مربوط به زمانهای دیرینه است. امروزه استفاده از چشم نظر(حرز) دلیلی بر این مدعاست. در ادیان و فرهنگهای مختلف ، چشم اهمیت زیادی داشته است. چشم در اساطیر مصر باستان ، مسیحیت ، اسلام ، فراماسونری (فراموشخانه) ….. بدان معناست که خدا هر چیزی را می بیند و می داند.باید به علامت چشم روی صخره ها و قبر ها دقت داشته و اطراف آنرا کاملا بررسی کنید.

علی بازدید : 2100 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (1)

 

4 قدم روبری نشانه را نگاه کن

دفینه نزدیک است . نشانه دیگری شبیه این پیدا کن

به سمت جنوب حرکت کن

 

دفینه کیلیسا . دره نزدیک نشانه را کاوش کنید

دفینه طلا در نزدیکی نشانه است . به جهت ساق بلند حرکت کن

فاصله بین 3 درخت را با دقت بررسی کن

 

زاویه ها را اندازه گیری کنید. در جهت زاویه متفاوت 4 قدم برو

دقت کنید. خطر موجود هست

دقت کنید. خطر موجود هست

 

50 الی 100 قدم به چپ برو .  و این فاصله را بررسی کن

 2 قدم برو به روبرو

نشانه خانواده

 

علی بازدید : 519 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (1)

 

نشانه تیر و کمان

كمان :جهتي را كه تير از كمان پرتاب مي شود و جاهايي كه غير طبيعي بنظر ميرسد را بررسي نمائيد. كمان تنها مي تواند باشد و يا تيروكمان يكجا هم مي تواند باشد كه معنيش همان است . علامت آخر نيست . در دو جهت مختلف تير بودن يا نبون درخت خيلي قديمي را پيشنهاد مي كنيم كه كنترل كنيد. ما فكر مي كنيم كه براي تعيين نقطه از درختان قديمي استفاده شده است

نشانه تیر و کمان

علی بازدید : 946 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (0)

نشانه های دفینه

به جهت شرق برو

نشانه های دفینه

به جهت راست برو

نشانه های دفینه

اطراف نشانه را بررسی کن

 

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/193.jpg

اگر ساق های پیکان مساوی باشد به سمت عقب و تا محدوده 70 متر را بررسی کنید

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/258.jpg

جایی که نقطه هست و به سمت پایین صخره را بررسی نمایید دفینه پایین است

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/303.jpg

بازگشت در تقاطع اول

 

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/302.jpg

در جهت آب روان حرکت کن

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/301.jpg

در جهت مخالف حرکت کن

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/300.jpg

دفینه دور است

 

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/305.jpg

تله موجود هست

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/299.jpg

دفینه در دو قسمت و در دو جای مختلف مخفی شده است

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/260.jpg

در جهت پیکان ها قبر دو طبقه موجود است

 

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/307.jpg

دفینه مربوط به کلیسا و یا ارزش های مربوط به کلیسا

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/306.jpg

قبر سردار

http://irantreasure.jigsy.com/files/images/304.jpg

نوک پیکان را تعقیب کن

 

علی بازدید : 223 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (0)

نشانه T در دفینه یابی


نشانه T یک نشانه جهت دهنده است .بعضی مواقع این نشانه مثل نشانه صلیب تفسیر شده است . وقتی که یک نشانه T را پیدا کردید اولین نقطه ای که باید توجه کنید جهت ساق بلند T هست.

منبع دیگر:  خط افقی T با روی زمین تمثیل جدا کننده مرز “جهان چهار بعدی”  است.  و ساقی که به طرف پایین است در سمبولیسم به معانی ستون است و تمثیل کننده هر نوع تماس و ارتباط دو طرفه در دو جهان است . در اصل مطلبی را که میخواهم به شما بگویم آن است که باید به ارتفاعات زیاد و کم منطقه توجه کنیم.  حالتT خیلی مهم است ، حالت آن جهتی که باید بروید را نشان می دهد

علی بازدید : 235 پنجشنبه 14 شهریور 1392 نظرات (0)

 

سنگ محراب چیست؟

سنگ محراب ، منطقه عبادت است ، در دوران باستان بخاطر اعتقادات اساطیری ، انسانها در روزهای مشخصی از سال بخاطر شانس و خوشبختی به خدایان خود دعا می کردند ، محل عبادتی  برای تقدیم قربان به خدایان بوده است

به دفینه و قبرهای دوران باستان هیچ گونه ارتباطی ندارد

باید از تخریب آن به شدت اجتناب کنید

 سنگ محراب

محراب

محراب

علی بازدید : 1475 دوشنبه 11 شهریور 1392 نظرات (1)

یک نمونه بسیار خوب از ردپا که نشان می دهد در رابطه با قبر است. اول از همه گرچه ممکن است همه قبرها مثل این باشکوه نباشد از نشانه های جای پا راست معمولا بعنوان نشانه قبر استفاده شده است. قبر در جهت مخالف پای راست می باشد یعنی اگر پای راست باشد روی آن پای راست را می گذاریم و در جهت جایی که پای چپ گذاشته می شود را بررسی می کنیم. در تصویر زیر پای راست را حکاکی کردند وقتی که به سمت چپ پا نگاه می کنیم خیلی راحت نشانه های دیگری را هم می بینیم که نمادی از قبر می باشند. نشانه ها بصورت ردیفی در زیر همدیگر قرار کرفته اند و نشانشگر مجسمه های کوچک داخل مقبره است. همانطور که می بینید در سمت چپ نشانه پا یک مقبره باز شده است.
اصول اصلی ما این است که شما باید در جهت مخالف پا نگاه و آن جهت را بررسی کنید. این استاندارد تغییر نمی کند مگر در مواردی که نشانه های اضافه و جهت دهنده  دیگری در کنا پا باشد .

جای پا

نشانه های دفینه

جای پا

مقبره آرامگاه

علی بازدید : 11715 دوشنبه 11 شهریور 1392 نظرات (21)

سه عدد نشانه است که در اراضی و مناطق مختلف کشور با آنها روبرو می شویم و در زمینه گنج یابی مورد بحث ترین علائم هستند
این سه نشانه کدام ها هستند؟

حکاکی های گرد!!!
حکاکی های مربع !!!
حکاکی های مستطیل  !!!

در اراضی حکاکی هایی میتونیم پیدا کنیم که شبیه اینها باشند که خیلی از اینها نشانه قبر نیست.
برای اینکه بفهمیم کدام یک از این حکاکی ها درست می باشد در اراضی و  در جایی که تحقیقات می کنیم باید این سه عنصر وجود داشته باشد

1 -آب
2- زمین کشاورزی
3- منطقه مسکونی

هر سه عنصر باید ترکیب هم باشد. اگر یکی از این عناصر وجود نداشته باشد نشانه هایی که روی صخره ها حکاکی شده  مفهوم خاصی نخواهد داشت
و حالا در مورد ابعاد و اندازه ها صحبت می کنیم

اولین معیار کیفیت است ، باید حکاکی ها یکنواخت و با کیفیت باشد
عمق 5 – 10 سانت ، قطرش هم باید بین 10 – 30 سانت باشد
با گفتن اینکه مثلا عمق حکاکی فلان قدر یا قطرش فلان قدر پیدا کردن فاصله و عمق هدف به صورت دقیق غیر ممکن خواهد بود .  

حالا بعد از بررسی نمونه ها . نتیجه گیری می کنیم

قسمت داخل و دهانه باید صاف باشد
هدف از ساخت این نشانه ها تقدیم کردن چیزی برای مرده است… در باستانشناسی و نام علمی آن نیز ” نشانه گودال قبر” است ، ما نیز به این معرف گودال قبر می گوییم

نشانه گودال قبر ،حکاکی گرد روی صخرها
نشانه گودال قبر ،حکاکی مربع روی صخرها
نشانه گودال قبر ،حکاکی مستطیل روی صخره

نشانه حکاکی های گرد ، حکاکی مربع ، حکاکی مستطیل

 

نشانه حکاکی های گرد ، حکاکی مربع ، حکاکی مستطیل

نشانه حکاکی های گرد ، حکاکی مربع ، حکاکی مستطیل

نشانه حکاکی های گرد ، حکاکی مربع ، حکاکی مستطیل

 حالا سئوالی که می پرسید این است که فاصله حکاکی های (گرد ، مربع ، مستطیل) تا قبر چقدر است؟
جواب: بین نشانه ها تا قبر فاصله استاندارد وجود ندارد ، همانطور که در تصاویر نمونه هم مشاهده می کنید قبرهاخیلی نزدیک هستند… شاید از شنیدن جمله و مزخرفات افراد ناآگاه خسته شده اید !ذهنمان را از خرافات پاک می کنم. و جای آنها را با این اطلاعات پر می کنیم ، و از این به بعد کار گنج یابی را بصورت علمی وبا رهبری عقل و منطق انجام می دهیم

حالا به تصاویر نمونه پایین نگاه کنید و به استاندارد نبودن فاصله بین نشانه ها و قبر را ببینید و این را به معلومات خودمان اضافه کنیم

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب بروید

 

علی بازدید : 1545 یکشنبه 10 شهریور 1392 نظرات (3)


معمولا در گذشته از غارها به عنوان سر پناه استفاده می شد و  جایی امن به حساب می آمد که از گزند حیوانات و دشمنان در امان بود و حتی در مقابل حوادث طبیعی هم از استحکام بالایی برخودار بود و همین باعث میشد که نظر خیلی از پنهان کنندگان دفینه رو به خودش جلب کند و اکثرا پس از پنهان کردن دفینه در ورودی غار را پلمپ میکردند البته نوع دفینه گذاری در غارها با هم تفاوتهای زیادی دارد و احتمال اینکه درب پلمپ شده ای در داخل غار باشد هم هست.

شیوه های خاص برای پنهان کردن دفینه در داخل غارها

بعضی ها دم در ورودی غار ستونی را کار می گذاشتند و از ستون دو قدم به سمت داخل غار میرفتند و دفینه را در عمق حدودا  2.5 متری (دو گز) جاسازی میکردند .

و عده ای دیگر در خود غار تلی را درست میکردند و داخل تل دفینه را در عمق 3 متری جاسازی میکردند.

و سری دیگر به صورت چاهی در غار حفر میکردند و از کف چاه تونل میزدند به یک سمت دیگه و با گذاشتن یک تله فیزیکی آن را پنهان میکردند .
نکته: توجه داشته باشید که هر کجا که در مسیر راه و حفاری به تونل خصوصا دست ساز برخوردید، 100 در 100 باید انتظار تله را هم داشته باشید (خصوصا دفینه های دوره اسلامی و گنجینه های متعلق به دزدان و راهزنان، که نوع و تعداد دومی به مراتب سخت تر و بیشتر می باشد)

وعده ای دیگر در دیواره غار اتاقی مخفی درست میکردند و دفینه را در آن مدفون و در اتاق را پلمپ میکردند و گاهی نیز حتی در خود اون اتاق هم چیزی نمی گذاشتند و در دیواره و سه کنج دیواره به اصطلاح امروزی ، یک گاوصندوق مخفی تعبیه می کردند.

عده ای یک قبر در وسط غار و یک قبر هم در روبروی در ورودی غار دفن میکردند که دفینه را داخل قبری که تو غار بود مدفون میکردند البته یک سری اشیائ ساده را در داخل قبر میگذاشتند و  دفینه اصلی را در یک متر زیر قبر در زیر اشیایی فرعی زیر سنگی بزرگ پنهان میکردند .

البته در مواردی که غاری پیدا نمودید که دهنه آن بسته شده بود و ارتفاع دهانه بین 80 تا 120 سانت بود و شیبی هم به سمت داخل داشت و شما بباشد عد از چند متر توانستید کاملا بایستید اگر هنوز راه ادامه داشت و حداقل 30 متر طول آن بود، شما ابتدای ورودی یک مقبره مهم و بسیار کهن را یافته اید و اگر در انتهای راه به بن بست خوردید ، اگر در سمت راست دیوار غار چند تاقچه که جای گذاردن پی سوز و یا مشعل می باشد برخوردید، بنده با قدرت به شما می گویم که در داخل یکی از آنها یک کوزه سکه که خرج نگهبانان و یا مخارج دیگه بوده مخفی شده است. و سپس به انتهای غار دقت بکنید و با یک پتک پلاستیکی نیز می توانید دیواره رو چک نمایید تا محلی که پشت آن صدای کمی پوکی میدهد را بیابید . البته ساروج آن زیاد ضخیم نیست و به راحتی باز می شود ولی این تازه اول کاره !! چراکه پشت آن خاکی نرم و دون دون، یهو به بیرون میریزد و شما تازه باید خک خالی کنید تا راهی به سمت چپ بصورت راهرویی پر از خاک را بیابید و در داخل مسیر اجساد سربازانی را با تجهیزات هم خواهید دید و …

و اما اگر دهانه غار تنگ و بهمین صورت که در بالا اشاره کردم بود، با این تفاوت که غار بعد از چند متر مثل یک اتاقک تمام شد، شما باید به سقف و دیواره روبرو و کناری به دقت نگاه بیاندازید تا علائمی همچون نعل اسب یا ماه و ستاره و حتی عقرب و جوغان بیابید که تازه این اول کار است و دفینه آن بسیار سخت بدست می آید و متعلق به دوران اسلامی است که شک نکنید که حداقل 2000 سکه آنهم در سه خمره دارای سر باری می باشد و سر باری آن در نزدیکی یک سنگی که در انطرف دره (حدود 180 تا 200 متر فاصله دارد) قزار دارد. آن سنگ معمولا به اندازه یک پراید است که انگار روی صندوق عقب ایستاده و به دهانه غار نگاه می کند. در ضمن قبری تکی در آن محل نیز وجود دارد که معمولا فردی بلند مرتبه می باشد ولی در داخل قبر چیزی نیست.

نکه مهم: اگر غار کشف شده دهانه ای گشاد و طول آن کمتر از 30 متر بودولی کف آن خاکی نرم مانند آرد دون دون شده بود و تاقچه و … داشت ، ابتدا از غار خارج شده و بالای دهانه ورودی را بدقت بررسی کنید تا در میان سخره ها یک دهانه کوچک بیابیدکه داخل آن به اندازه یک اتاقک کوچک  جا داشته باشد. کف آنجا چاهی قرار دارد که پر خاک بسیار نرم است و نباید لابلای خاک استخوان یا کوزه شکسته و … بیابید و حدود 1/5 متر پایین تر باید یک کوزه سکه بیابید.و احتمالا از زیر آن توسط حفره ای بسیار باریک را دارد که هواکش محسوب می گشته است.


http://irantreasure.jigsy.com/files/images/gar22.jpg


مهم: اگر در غار فلش به سمت بالای غار بود دفینه در طاق غار به صورت پلمپ شده مخفی است .

مهم : در غارهایی که به صورت دو راهی هستند شما فقط هر چی جلوتر هم رفتید و باز تعداد راه ها زایادتر شد فقط به سمت راست برید اینجور غارها دارای دفینه ای بزرگ و در ورودی این غارها تنگ است که حتی باعث میشود در اول راه شما به صورت سینه خیز یا نشسته و بعد از 10 متر کم کم به صورت ایستاده بتوانید بروید  و دروسط راه این غار ها به یک جای گنبدی شکل هم برمیخورید که باید راه خود را ادامه بدید که بعد از آن به شیب تندی میخورید که باید پایین بروید و……..

علی بازدید : 1176 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (0)

 

 

کوزه ایستاده

اگر شکل یک کوزه را به این طریق دیدید که روی سنگ حکاکی شده طول کوزه را اندازه بگیرید و برای هر سانتیمتر یک متر به طرف دسته کوزه بروید هدف در زیر زمین است

نشانه کوزه

اگر یک کوزه برعکس را روی یک سنگ دیدید هدف در زیر سنگ است

علی بازدید : 602 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (0)

 

کلید الفبای اورخون   

الفبای اورخون که توسط “گؤک تورک”ها (GökTürklәr)  یا “ترکان آسمانی” ایجاد شده است.

الفبای اورخون

    یک نمونه سنگ نبشته خط اورخون که در آسیای میانه پیدا شده

 

الفبای اورخون

 

کتیبه های ترکی 3000 ساله اهر ایران با الفبای اورخون


کتیبه ترکی اهر

این کتیبه ها در سال 1375 در اراضی بین اهر و مشگین شهر و در یک متری زیر زمین  پیدا شده است . این دو عکس نمونه هزاران لوحه سنگی که پیدا شده  است می باشد. در این محل اشیاهایی از طلا هم پیدا شده است . نوشته ها به احتمال زیاد خط خصوصی الفبای اورخون می باشد


کتیبه ترکی با الفبای اورخون اهر


این هم در سال 1374 در اطراف اهر پیدا شده ، لوحه طلا که روی آن با الفبای اورخون نوشته شده است

علی بازدید : 433 شنبه 09 شهریور 1392 نظرات (0)

اکثرا آدمهایی که دنبال گنج و حفاری میرن آدمهای موفقی نیستن چون فاکتورهای مهم این کار را ندارند. ولی اگر کسی فاکتورهای کار را داشته باشد احتمال موفقیتش خیلی بیشتر می شود.

حفاری دفینه

حالا ببینیم چه زمینه هایی برای موفقیت باید فراهم باشه:

1-  اول اینکه آدمهای ورشکسته و گرفتار نمی تونند تو این کار موفق باشن ، شما وقتی میخواهی بری دنبال یک ثروت باد آوردۀ چند میلیاردی باید توان هزینه های کار را داشته باشی.

2-  دوم اینکه این کار عجله بر نمیداره و باید صبور بود ممکنه آدم انقدر خوش شانس باشه که همون بار اول به نتیجه برسه و ممکنه این کار سالها طول بکشه

3-    وسایل کارت باید همیشه آماده باشه.

4-    با کسانی باید این کار رو انجام بدی که چشم و دل سیر باشن که اگه یک روز نتیجه گرفتی سر از قبر در نیاری.

5-    میگن یک نفر برای حفاری کمه و دو نفر زیاد . خودت معنی کن که چقدر باید در انتخاب افراد دقت کنی

6-  یکی از مهمترین مسائل تو حفاری دونستن جاهای پر بار هست یا داشتن سند (نسخه) که کار کردن به واقعیت نزدیکتر باشه.

7-    داشتن یک دستگاه گنج یاب خوب که بتونه کارتو درست انجام بده.

خیلی ها هستن که میگن ما اینقدر میگیریم براتون دستگاه میزنیم ، همه دنبال پر کردن جیبشون هستن و کاری برای شما انجام نمی دن . اگه کسی دستگاهش کارائی داشته باشه یک بار برای خودش کار میکنه و این کار رو میبوسه و میزاره کنار. پس مطمئن باشید اینها یک مشت کلاه بردار و شیادن مگر اینکه قبلش دستگاه رو تست کنید و از کارائی اون مطمئن شوید.

در ضمن افرادی موفق هستن که بتونند یک دستگاه خوب برای خودشون تهیه کنند (بخرن) و تا انتهای کار دستگاه بالای سر کارشون باشه. چون گاهی اوقات افراد با نیم متر پس یا پیش از رسیدن به هدف باز میمونن.

اگه کسی خواست ، نسبت به سرمایه گذاریش بهش پیشنهاد میده دنبال چی بگرده.

8-  داشتن یک شغل خوب ، چون این کار اگه بخواد کار اصلی شما باشه وای بحالتون. شما باید مشغول به کار باشی و به حفاری به عنوان یک تفریح یا کار دوم نگاه کنید. فقط این جور هست که اگه موفق نشدید یا زمان موفقیت طولانی شد مایوس نمیشید و ادامه میدید و چون مشکلات وارد زندگیتون نمیشه درصد موفقیتتون بالا میره.

۹- مهمترین مورد که موفقیت انسان را بالا میبره داشتن یک استاد اهل فن و خبره است. اگر بدون یک استاد به بیایان بروید احتمال موفقیت خیلی پائین است. باید از تجربه حفاران قدیمی استفاده کرد چون هر چه باشد آنها بیشتر از شما در بیابان بوده اند.

استاد باید بینشی فراتر از دیگران داشته باشد. یعنی:

1-    باید آثار شناس باشد و هر آثاری را که در بیابان یا کوهستان یا هر جائی میبیند معنای آن را بداند.

2-    خاک ها را لایه به لایه بشناسد.

3-    به غارها تسلط کامل داشته باشد.

4-    خطرات کار را بداند.

5-    تله ها را بشناسد و طرز از کار انداختن آنها را بلد باشد.

اینها شرایط یک استاد هست که برای یاد گیری هر کدام وقت فراوان صرف شده است و هیچ وقت چنین استادی را نباید رها کرد و می توان از این استاد استفاده برد و درسها آموخت و به نتیجه رسید.

 

10- داشتن یک بلد خوب و مورد اعتماد در منطقه ای که می خواهید حفاری کنید

اینها فاکتورهای مهم موفقیت در حفاری هست که اگه نداشتید دنبالش نرید که فقط چند تا کفش آهنی پاره میکنی و از زندگی اصلی خودت می افتی و هیچ نتیجه ای هم نمیگیری.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا جستجوگر گنج هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 131
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3811
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 97
  • بازدید سال : 3,869
  • بازدید کلی : 617,903
  • کدهای اختصاصی

    پشتیبانی